برگزیده ها

مازندمجلس: ورود یک وبلاگ‌نویس اسرائیلی به مسجد عمرو بن العاص، قدیمی‌ترین مسجد در مصر و آفریقا و گرفتن چند عکس از داخل آن بحث و جدل زیادی را به راه انداخته است.

مازندمجلس:
به نقل از سایت ارم نیوز، "بن تزیون چدنوفسکی"، وبلاگ‌نویس اسرائیلی پنجشنبه گذشته وارد مسجد عمرو بن العاص، قدیمی‌ترین مسجد در مصر و آفریقا شده بود و تصاویری را از داخل آن گرفته بود.
همچنین ویدیویی از این وبلاگ‌نویس در روزنامه "تایمز آو اسرائیل" منتشر شد که وی را در داخل معبد سهودی بن عزرا در شهر الفسطاط، اولین پایتخت مصر در دوره حکمرانی مسلمانان نشان می‌دهد که سوار بر یک اسب است و عبایی را پوشیده و در کنار اهرام الجیزه تازیانه‌ای در دست دارد.
در همین راستا، فؤاد علام، عضو شورای ملی مبارزه با تروریسم گفت: زمانی که یک خارجی وارد خاک مصر می‌شود سخت است هویت آن را تشخیص داد. آیا این فرد روی پیشانی‌اش نوشته بود که اسرائیلی است؟
وی افزود: افرادی که وارد کشور می‌شوند به صورت انفرادی تفتیش نمی‌شوند چراکه قانون تنها زمانی این اجازه را می‌دهد که این فرد مظنون باشد و در این صورت باید مجوزی از طرف‌های ذیربط گرفته شود.
محمد عبدالعزیز الغول، نماینده پارلمان مصر هم گفت: این فرد بدون پاسپورت اسرائیلی وارد خاک مصر شد. وی از طریق تابعیت دیگری وارد مصر شد و این اولین باری نیست که یک اسرائیلی با این روش وارد کشور ما می‌شود. بیشتر اسرائیلی‌هایی که به مصر می‌آیند ویزای توریستی دارند.
وی افزود: این روش اسرائیلی‌ها برای نفوذ در جامعه مصر است و این خطری علیه امنیت ملی مصر محسوب می‌شود به ویژه اینکه مصر با جنگی بیرحمانه در داخل و خارج مواجه است.
این وبلاگ‌نویس اسرائیلی که اصالتا روسی است، 40 روز پیش نیز با انتشار تصاویری از داخل مدینه منوره بحث و جدالی به راه انداخته بود.
وی همچنین تصاویری از سفرش به تهران و قم و لبنان و ترکیه و اردن نیز منتشر کرده است.
اسرائیلی وبلاگ‌نویس تصاویری زمانی می‌دهد افزود همچنین گرفته منتشر اولین