برگزیده ها

مازندمجلس: مسئولان روسیه ادعاهای اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پیروزی ائتلاف ضد داعش بر این گروه تروریستی در سوریه را "دروغین" و دارای اهداف سیاسی و تلاشی برای مصادره این پیروزی دانستند.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، الکسی بوشکوف، عضو کمیته دفاعی و امنیتی مجلس دومای روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره دستاوردهای کشورش در سوریه با واقعیت مطابقت ندارد و این سخنان دروغ بوده و با اهدافی سیاسی مطرح شده‌اند.
ترامپ در سخنرانی این هفته خود مدعی شد، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تقریبا ۱۰۰ درصد از اراضی تحت کنترل داعش در سوریه و عراق را پس گرفته است.
این در حالی است که طبق برخی گزارش‌های مطبوعاتی این ائتلاف تروریست‌های داعش را به پایگاه‌هایی امن در شمال شرق سوریه منتقل کرد تا آنها را از حملات ارتش سوریه نجات دهد، همچنین هلی‌کوپترهای نظامی آمریکا تروریست‌های داعش را از حومه جنوبی حسکه به مکانی نامعلوم بردند.
همچنین معاون اول رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس دومای روسیه در صفحه فیس‌بوک خود تاکید کرد: "در تاریخ از ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در زمان پیروزی‌های بزرگ روسیه در سوریه یاد خواهد شد."
وی افزود: آنگونه که به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد نام خود را به عنوان پیروز بر داعش در عراق و سوریه وارد کند، اما ما این ضعف را بر او می‌بخشیم و با حال و هوای سال جدید جواب او را می‌دهیم.
الکسی شیبا، معاون رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه نیز گفت: ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در خصوص موفقیت ائتلاف ضد داعش در مبارزه با این گروه تروریستی، تلاشی برای مصادره این پیروزی به نفع خود است.
شیبا افزود: ائتلاف فعالیت‌هایی را با هدف حمایت از تروریست‌ها و نجات رهبران آنها و نیز تلاش برای ایجاد مراکزی در سوریه جهت تشکیل گروه‌های تروریستی جدید انجام داد.
وزارت دفاع روسیه اکتبر گذشته ضمن اشاره به حمله ۶۰۰ تروریست از منطقه "التنف" به برخی پایگاه‌های ارتش سوریه و همپیمانانش در "القریتین" و اطراف جاده تدمر-دیر الزور در مقابل چشمان نیروهای نظامی آمریکا، از واشنگتن خواست درباره تبدیل اماکن استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه التنف به نقطه آغاز حرکت تروریست‌ها برای حمله به برخی پایگاه‌ها در صحرای سوریه توضیح دهد.
شیبا افزود: آمریکا اکنون تلاش می‌کند با صحبت از پیروزی بر تروریست‌ها بر کارهای خود سرپوش بگذارد در حالی این کشور در واقعیت در سوریه شکست خورده است.
وی ادامه داد: هدف اصلی واشنگتن رهبری مشروع و قانونی در سوریه بود اما پس از آنکه این هدف غیر قابل تحقق شد، به عملیات نابودی داعش ملحق شد.
سوریه آمریکا روسیه ترامپ ائتلاف جمهور افزود دومای تروریست‌ها کمیته پیروزی واشنگتن عنوان معاون التنف منطقه تروریستی نظامی نیروهای درباره دفاعی الکسی مصادره می‌خواهد امنیتی فیس‌بوک تروریست‌های رهبری واقعیت همچنین