برگزیده ها
پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در لایحه دولت یا طرح مجلس/ اعتراضات  به شکل منطقی ابراز شود

مازندمجلس: عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور و اعتراضات مردمی، در لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود و یا در طرحی از طرف مجلسی‌ها پیگیری خواهد شد.

مازندمجلس:ولی ملکی ، در مورد اعتراضات صورت‌گرفته از سوی مردم مبنی بر وضعیت نامناسب اقتصادی و اشتغال در کشور، اظهار داشت: بعد از اتمام تعطیلی مجلس، کمیسیون‌های تخصصی از جمله صنایع، انرژی و اقتصاد این موضوع را بررسی خواهند کرد تا در لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، مورد پیگیری قرار گیرد، در عین حال اگر دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه نکند، نمایندگان این موضوع را در یک طرح دنبال خواهند کرد. 

وی ادامه داد: اعتراض مردم در زمینه مشکلات اقتصادی و اشتغال امری طبیعی است و این حق را دارند که نسبت به این مسائل اعتراض کنند، ولی نحوه اعتراض و ابراز مشکلات، بسیار مهم است. 

وی تصریح کرد: یک زمان می‌بینیم که معترضین برای مطرح کردن بحث‌های خود مقابل وزارت صنعت، وزارت کار، وزارت اقتصاد و یا مجلس جمع می‌شوند و اعتراض آرام و منطقی را مطرح می‌کنند که این موضوع در سطح کشور و جهان انعکاس دارد و مسئولین نیز موظفند اقداماتی را برای رفع آن انجام دهند. 

ملکی ادامه داد: زمانی که این اعتراضات از چارچوب منطقی بودن خارج شود، از سوی دشمنان کشور مانند ترامپ و یا عربستان هدایت می‌شود و در این میان عده‌ای نیز سوءاستفاده کرده و به اموال عمومی ضربه می‌زنند. 

وی با تأکید بر اینکه باید بین این دو نوع اعتراض فرق قائل شویم، گفت: اعتراض مردم در مورد وضعیت اقتصادی و گرانی‌ها به حق است، اما باید از راه مناسب مطرح شود. 

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون معضل اقتصادی نیست، اظهار داشت: در یونان شاهد ایجاد ریاضت‌های اقتصادی بودیم، در فرانسه شاهد اعتراض کارگران پژو و رنو نسبت به وضعیت نامناسب تولید بودیم و همچنین در این کشور مشاهده کردیم که یک روز تمام گاوداران، شیرها را در جوی‌ها ریختند و نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادی معترض شدند. این اعتراضات ایرادی ندارد و در ایران نیز باید اعتراضات به صورت منطقی مطرح شود تا مسئولان دولتی و مجلس برای حل آن چاره‌جویی کنند. 

وی در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات کم‌بهره به طرح‌های روستایی گفت: با اجرای این مصوبه، انگیزه برای روستائیان و اشتغال‌زایی در این بخش ایجاد خواهد شد، در عین حال موضوع اشتغال‌زایی یک بحث زمان‌بر است و برای رشد اشتغال در کشور باید بخش خصوصی تقویت شود. 

م

اقتصادی اعتراض اعتراضات وضعیت موضوع منطقی وزارت ادامه اشتغال نامناسب اینکه ایجاد مصوبه اشتغال‌زایی مشکلات بودیم ارائه اقتصاد اظهار صنایع خواهند ابراز لایحه‌ای پیگیری