برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع فقر و ایجاد اشتغال، دو هدف عمده دولت دوازدهم در بودجه سال ۱۳۹۷ است

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی ربیعی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما افزود: امسال دو هدف عمده در سیاستگذاری خود در نظر گرفتیم که تا پایان دولت دوازدهم باید اجرایی شود که در گام نخست از بودجه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این دو مسئله رفع فقر و ایجاد اشتغال با وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط است بودجه بیشتری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه برنامه ما به ایجاد اشتغال منتهی خواهد شد افزود: برنامه بسیار منظم در حوزه مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال داریم.

وی با بیان اینکه هرگز توسعه را به قیمت له شدن فقرا نمی خواهیم، اضافه کرد: برنامه ما اشتغال فراگیر ضد فقر است و هدف ما رشد و توسعه به هرقیمت و بدون توجه به رفع فقر نیست.
ربیعی با اشاره به اینکه در سال های ۹۴ و ۹۵ رقم جمعیت فعال کشورمان به طور بی سابقه به میزان ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافت، گفت: هر میزان شغل ایجاد کنیم تعدادی بیکار ثابت می مانند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۳۵۵ هزار دفترچه اولی تامین اجتماعی داشتیم، افزود: در گذشته به ازای هر دو شغل رسمی ، یک شغل غیر رسمی داشتیم اما به علت رکود طولانی ، اکنون به ازای هر شغل رسمی یک شغل غیر رسمی داریم به این ترتیب ما می توانیم بگوئیم حدود ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم و تا پایان امسال به عدد قابل توجهی خواهیم رسید.

ربیعی با اشاره به اینکه معمولا مسائل اقتصادی و اجتماعی با تاخیر زمانی به دوره بعد منتقل می شود، ادامه داد: از سال ۱۳۷۶ به مدت ۸ سال خط رشد دیده شد و بعد از آن ۲ تا ۳ سال ادامه یافت سپس خط رشد کمتر شد.

وی اضافه کرد: در ۵۰ سال اخیر از نظر مصرف بر روی آب و خاک فشار آوردیم و تبعات آن به دولت یازدهم منتقل شد از جمله خشک شدن دریاچه هایی که به مدت ۴۰ سال سیاست های غلط بر آن اعمال شد.

ربیعی گفت: بیش از ۶۰ سال به صندوق های بازنشستگی بی اعتنایی شد و در این دولت به آن توجه کردیم.
 

ربیعی اینکه ایجاد برنامه اشتغال اجتماعی افزود امسال میزان داشتیم کردیم منتقل ادامه اشاره خواهیم تعاون بودجه داریم توسعه پایان اضافه