برگزیده ها

مازندمجلس: در فرایند انحصار وراثت ، تعداد وراث فرد متوفقی و میزان ارثیه آن‌ها مشخص است.

مازندمجلس:

انحصار وراثت به خصوص در خانواده‌هایی که دارای جمعیت زیاد هستند، بسیارپیچیده و نیازمند دانش کافی است که می‌بایست از وکیل انحصار وراثت استفاده شود.

براساس قانون مالیات های مستقیم، وراث یک فرد به سهطبقه زیر تقسیم می شوند :

·طبقه اول : پدر، مادر ، شوهر ، زن ، فرزندان و اولاد فرزندان

·طبقه دوم : اجداد، خواهر ، برادر و فرزندان آنها

·طبقه سوم : عمو، عمه ، دایی ، خاله و فرزندان آنها

مدارک انحصار وراثت به شرح زیر است:

·ارائه اصل گواهیفوت و کپی برابر اصل شده آن

·نام تمامی وراثباید در فرم مخصوص دادگستری نوشته و ۲ نفر از اشخاصی که وراث و متوفی را می‌شناسنددر یکی از دفاتر اسناد رسمی می‌بایست آن را امضا کرده و امضای آن‌ها نیز توسط دفاتراسناد رسمی گواهی شود .

·وراث باید پس ازفوت متوفی لیست کلیه اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول متوفی را به اداره داراییحوزه محل سکونت متوفی ارائه نمایند و رسید آن را دریافت داشته و به همراه تقاضای گواهیانحصار وراثت به دادگاه تقدیم نمایند .

·متقاضی می‌بایستعلاوه بر شناسنامه خود کپی برابر اصل شده شناسنامه سایر وراث را نیز تهیه و به دادگاهتقدیم نماید ارائه اصل شناسنامه‌ها جهت ملاحظه توسط مدیر دفتر دادگاه الزامی است.

·پس از تهیه مدارکفوق‌الذکر متقاضی باید دادخواستی به خواسته صدور گواهی انحصار وراثت تنظیم و همراهمدارک یادشده به دادگاه ارائه نماید.

مراحل انحصاروراثت عبارتند از:

1. گرفتن فرم مخصوص دادگستری

2. تعیین تمامی وراث که لازم است در این مرحله از وکیلانحصار وراثت مشاوره گرفته شود.

3. تعیین اموال منقول و غیرمنقول و پرداخت مالیات بر ارث

4. مراجعه به شورای حل اختلاف

5. ارسال آگهی به روزنامه توسط شورای حل اختلاف

6. بررسی و تعیین تکلیف اعتراضات

7.تقسیم ارث

انحصار وراثتبا توجه به تعداد افراد درگیر در آن و نیز عدم توافق تمامی افراد در بسیاری ازمواقع بسیار مشکل و تنش زا و گاها موجب اختلاف و کدورت بین افراد می‌شود. در اینمواقع توصیه می‌شود از یک وکیل انحصار وراثت مشاوره حقوقی گرفته شود، تاروند انحصار وراثت به سهولت و براساس قانون انجام می‌شود. موسسه حقوقی وکلایدادگستر ، در زمینه مشاورهحقوقی انحصار وراثت دارای تیمی بسیار قوی می‌باشد.برای مشاوره حقوقی انحصار وراثت با موسسه تماس بگیرید.

خط پاسخگویی وکلای دادگستر : ۷۷۷۲۸۴۵۴ – ۰۲۱(۲۰ خط ویژه)


وراثت انحصار متوفی حقوقی مشاوره تعیین فرزندان تمامی افراد دادگاه ارائه نمایند شناسنامه گرفته موسسه بسیار شورای نماید گواهی مالیات قانون براساس دارای تقسیم برابر منقول اموال مخصوص غیرمنقول