برگزیده ها

مازندمجلس: برخی منابع از اعتصاب غذای طلال بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک سلمان در اعتراض به اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر دادند.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، برخی منابع از اعتصاب غذای طلال بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک سلمان در اعتراض به اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر دادند.
بر اساس این گزارش؛ شاهزاده طلال بن عبدالعزیز، پدر ولید بن طلال و از اصلاح طلبان پیشگام آل سعود، در اعتراض به پاکسازی های گسترده توسط برادر زاده اش، محمد بن سلمان، که به بازداشت سه پسرش منجر شده دست به اعتصاب غذا زده است.
این شاهزاده ۸۶ ساله که برادر ناتنی ملک سلمان، پادشاه عربستان، است از ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) و اندکی بعد از بازداشت پسرش، ولید، دست از خوردن غذا کشیده است و در طول یک ماه ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است. با وجود تغذیه وی از طریق لوله، اما حالت وی با ثبات نیست و این را افرادی که در بیمارستان ملک فیصل ریاض با وی ملاقات کرده اند، گفته اند.
این شاهزاده به طور علنی اعلام نکرده بود که قصد اعتصاب غذا دارد. زمانی که ملک سلمان اواخر نوامبر برای ابراز همدردی با برادرش به خاطر درگذشت خواهرشان به دیدار او رفت، دست طلال را در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته بود بوسید.
حاضران می گویند که شاهزاده طلال در آن زمان حرفی از مسئله بازداشت پسرش نزد چرا که قصد نداشت از نزدیکی اش با شاه برای آزادی فرزندش استفاده کند در حالی که دیگران داخل زندان بودند.
یک ماه پیش از این اقدام، طلال به دوستانش گفته بود این حق است که به طور «مدنی» توجهات را به ظلمی که برادر زاده جوانش در پوشش مبارزه با فساد راه انداخته است، جلب کند.
سه پسر طلال اکنون در بازداشت به سر می برند. ولید بن طلال که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است در جریان برنامه مبارزه با فساد محمد بن سلمان بازداشت شد. گفته می شود بن سلمان از او خواسته تا مالکیت «شرکت هلدینگ کینگدام» را واگذار کند که ولید بن طلال موافقت نکرده است.
خالد، برادر ولید، برای آزادی برادرش رایزنی می کرد. منابع آگاه می گویند پس از آن که او با یک مقام دولتی وارد جر و بحث شد، بازداشت شد. دیگر برادر جوان تر ولید هم به اتهام ایجاد مزاحمت بازداشت شده است.
به گفته برخی منابع؛ برخی از شاخه های خاندان سعودی که به خاطر فساد شناخته شده اند رها هستند، در حالی که بیشتر بازداشت ها متوجه فرزندان عبدالله و طلال بوده است. چرا خالد بن سلطان و محمد بن فهد بازداشت نیستند و تحقیقی از آنها به عمل نیامده است؟
بازداشت سلمان برادر اعتصاب شاهزاده عبدالعزیز اعتراض نکرده نوامبر آزادی گویند برادرش مبارزه عربستان اقدامات ولیعهد سعودی منابع ناتنی