برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مشکلات را باید دید و از راه‌های درست برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد.

مازندمجلس: قاسم میرزایی نکو در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری، بیان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که رهبری به آن اشاره کردند این است که معنی ندارد کسانی که در راس حکومت و در دولت هستند، خودشان اپوزیسیون نظام شوند. ما در هیچ کجای دنیا فردی را نداریم که در دولت خدمت کند و خودش اپوزیسیون باشد. به نظر من مصداق بارز این امر آقای احمدی‌نژاد است چرا که در حالی که باید در قبال کارهایش پاسخگو باشد مشغول فراافکنی است.
این عضو فراکسیون امید در ادامه بیان کرد: من اگر در بخشی مدیر هستم و در کارم مشکلاتی می‌بینم باید مشکلات را با مسئولین بالاتر به جمع‌بندی برسانم. اگر بخواهم زیر مجموعه‌ام را نقد کنم و مقامات بالاتر از من هم زیر مجموعه خود را نقد کنند مشکلی حل نخواهد شد. مشکلات را باید دید و در جاهایی که لازم است سران سه قوه باید بنشینند و جمع‌بندی‌های لازم را انجام دهند. در جاهایی هم که لازم است مقام معظم رهبری دستورات لازم را می‌دهند و باید این دستورات را اجرایی کرد. حرف زدن برخی مسئولان در صدا و سیما و مطبوعات زیبنده کشور نیست.
نماینده مردم دماوند با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «صدمات را هم باید نقد کرد؛ منتهی نقد منصفانه و مسئولانه، نه نقد همراه با تهمت. نقد و نقدپذیری واجب است و تهمت و لجن پراکنی حرام» بیان کرد: نقد باعث رشد و توسعه و گشایش راه‌ها می‌شود. منتهی بخشی از این نقدها باید در داخل انجام شود. مثلا وقتی در خانه مشکلی به وجود می‌آید باید در خانه مسئله حل شود. نباید این مشکل و نقد آن به بیرون کشیده شود. در کشور نیز چنین وضعیتی حاکم است. مشکلاتی که در داخل مجموعه نظام به وجود می‌آید باید در داخل حل شود. در مواردی که مشکلات قابل حل نیست باید از قانون استفاده کرد یا سران قوا به آن رسیدگی کنند و اگر مشکل حل نشد، رهبری تعیین کنند که مشکل به چه ترتیبی حل شود.
میرزایی نکو با اشاره به بخشی دیگر از سخنان رهبری که فرمودند: «مشکلات گرانی، تورم و رکودی که مردم دچار آن هستند با همت مسئولین قابل رفع است» گفت: امیدوارم مسئولین به جای اتهامات و تضعیف یکدیگر، بنشینند و مشکلات را بررسی کنند. اگر هیئت دولت و قوه قضاییه و قوه مقننه همگی یکپارچه و یک‌دست شوند، می‌توانیم در جهت رفع مشکلات متعدد موجود گام برداریم.
مشکلات رهبری اشاره مسئولین مجموعه بنشینند جاهایی دستورات می‌آید منتهی فرمودند مشکلی مشکلاتی مطبوعات مسئولان زیبنده میرزایی اپوزیسیون بالاتر