برگزیده ها

مازندمجلس: آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا در بیانیه‌هایی جداگانه به تجمعات غیرقانونی که در برخی شهرها به اغتشاش کشیده شد واکنش نشان دادند.

مازندمجلس:
اتحادیه اروپا، آلمان و انگلیس در بیانیه‌هایی جداگانه به اغتشاشات اخیر در برخی از شهرهای ایران واکنش نشان دادند. 
یک سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: «ما با مسئولان ایرانی در تماس بوده‌ایم و انتظار داریم که حق برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و آزادی بیان ضمانت شود. کماکان تحولات را تحت نظر داریم.»
به گزارش خبرگزاری رویترز، سیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان هم روز دوشنبه از آنچه به ادعای وی کشته شدن «تظاهرات‌کنندگان» در ایران است ابراز نگرانی کرد و از دولت ایران خواست به حق مردم احترام بگذارد.
او گفت: «از دولت ایران می‌خواهیم به حقوق تظاهرات‌کنندگان برای برگزاری تجمعات و ابراز دیدگاه‌هایشان احترام بگذارند. بعد از درگیری روزهای اخیر، اهمیت دارد که همه طرف‌ها از اقدامات خشونت‌بار اجتناب کنند.»
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، در مطلبی در فیسبوک خواسته‌های شرکت‌کنندگان در تجمعات را «مشروع و قانونی» خواست و از دولت ایران خواست به آنها توجه کند. او همچنین گفت بایستی به حق آزادی بیان و برگزاری تظاهرات احترام گذاشت.
وی گفت: «انگلیس، رویدادها در ایران را از نزدیک دنبال می‌کند. معتقدیم بایستی گفت‌وگوهایی معنادار درباره مسائل مشروع و مهمی که تظاهرات‌کنندگان مطرح می‌کنند انجام شوند و انتظار ما این است که مسئولان ایرانی این کار را انجام دهند.»
 در روزهای گذشته، برخی از شهرهای ایران شاهد ناآرامی‌هایی بودند که از مشهد آغاز شده بود.  این تجمعات با هدف بیان مطالبات اقتصادی از دولت آغاز شد اما رفته رفته تغییر جهت داد و به‌سمت اغتشاش رفت. 
انگلیس تجمعات احترام خواست آلمان برگزاری اروپا تظاهرات‌کنندگان اتحادیه ابراز روزهای بایستی مشروع خارجه انتظار دادند واکنش اغتشاشات گزارش شهرهای داریم ایرانی مسئولان آزادی