برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار قطع ۲۲۵ میلیون دلار از کمک های واشنگتن به آمریکا شد.

مازندمجلس: «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قطع ۲۲۵ میلیون دلار از کمک های مالی این کشور به اسلام آباد گفت: کمک های خود به پاکستان را نه به خاطر رای مثبت اسلام آباد به قطعنامه فلسطین در شورای امنیت بلکه به خاطر  پناده دادن به گروه های تروریستی قطع می کنیم.
هیلی در ادامه گفت که ما از ترامپ تقاضا داریم که کل کمک های مالی به پاکستان را قطع کند. وی در ادامه مدعی شد که پاکستان به تروریست هایی که در افغانستان به نظامیان آمریکایی حمله می کنند، پناه می دهد.
سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت که اسلام آباد در راستای مبارزه با تروریسم صرفا در بعضی موارد با واشنگتن همکاری می کند، ما خواهان همکاری کامل پاکستان با آمریکا در این زمینه هستیم.
گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اولین پیام توئیتری خود در سال نو میلادی، پاکستان را آماج حملات لفظی خود قرار داد و ادعا کرد: آمریکا کورکورانه بیش از ۳۳ میلیارد دلار در طول ۱۵ سال اخیر به پاکستان کمک کرده است؛ در حالی که آنها چیزی جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده و رهبران ما را احمق پنداشته اند.
وی در ادامه مدعی شد: آنها به تروریست هایی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناه داده اند!
در پاسخ یه این اظهارات ترامپ، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که آمریکا برای رضای خدا به پاکستان کمک نکرده است، این کشور برای مبارزه با تروریسم از تمام امکانات ما اعم از مسیرهای زمینی و هوایی، راه آهن و جاده های ما استفاده کرده است.
وی افزود: تمامی کمک های آمریکا به اسلام آباد بر اساس حساب و کتاب بوده است و ما برای حسابرسی درخصوص کوچکترین ذره آن نیز آماده ایم.
آصف در پاسخ به سوالی در مورد حمله احتمالی آمریکا به شهروندان پاکستانی گفت که در صورت بروز چنین اتفاقی با تمام وجود جواب این حملات را خواهیم داد؛ ما هر لحظه برای دفاع از سرزمین خویش آماده ایم.
وزیر خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: آمریکا در جنگ افغانستان با بن بست مواجه شده است و از این رو به دنبال مقصر برای ناکامی های خود می گردد.
وی افزود: واشنگتن به جای اتهام زنی به پاکستان و افزایش نیروهای نظامی در افغانستان با طالبان مذاکره کند چرا  که تنها راه حل برقراری امنیت در افغانستان، مذاکرات است.
آصف در پایان گفت: آمریکا باید بداند که راه حل مسئله افغانستان و برقراری امنیت در این منطقه در دست همسایگان این کشور است.
آمریکا پاکستان افغانستان اسلام ترامپ ادامه امنیت حملات هستیم همکاری خارجه افزود واشنگتن برقراری آماده همچنین جمهوری دونالد تروریست میلیون مبارزه اظهارات تروریسم