برگزیده ها

مازندمجلس: مهر نوشت: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تغییر زمان تجمع محکومیت فتنه گران در شهر تهران به تاریخ دیگری خبر داد.

مازندمجلس: حجت الاسلام سید محسن محمودی از تغییر زمان تجمع محکومیت فتنه گران در شهر تهران خبر داد و افزود: بنا بر این است که جهت محکومیت تحرکات ضد انقلاب طی روزهای آینده حماسه باشکوهی خلق شود و از سوی دیگر جمع زیادی از مومنین و شهروندان انقلابی تهران خواستار تعیین روز دیگری غیر از جمعه برای حضور حداکثری گروه ها، تشکل ها و آحاد مردم بودند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: به این دلایل و نیز انتخاب مکان مناسبی برای برگزاری تظاهرات محکومیت فتنه گران، لذا تظاهرات شهر تهران بعد از نماز جمعه برگزار نخواهد شد.
محمودی گفت: البته تظاهرات شهرستان های استان تهران در روز جمعه و بعد از اقامه نماز جمعه طبق اعلام قبلی برگزار می شود و تغییر زمان تظاهرات، تنها مختص شهر تهران است.
بر شاخه نشسته و بن می برند
 همچنین ایسنا نوشت: فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران درباره بستر بروز  اعتراضات اخیر مردمی اظهار کرد: انباشت مشکلات اقتصادی، معیشتی و رفاهی که ریشه در سالیان گذشته دارد و همچنین عدم توجه به برخی نیازهای مشروع مدنی، اجتماعی و رفتارهای ناشایست و برخوردهای غیرکارشناسانه و بعضا دخالت‌های غیر متخصصین در این امور، روح و روان جامعه را خسته کرده است.
 وی افزود: متاسفانه در این میان، برخی جریانات نیز به‌جای کمک به جامعه و دولت، با اینکه انتخابات و رقابت های انتخاباتی ماه هاست که به پایان رسیده، با نقدهای غیر منصفانه، نیش دار و هدفدار - مانند فردی که بر شاخه نشسته و شاخه را از بُن می برد- هم‌صدا و هم آوا با معاندین در القای روح یاس و ناامیدی و افسردگی به جامعه، مردم و به ویژه جوانان همراهی کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از طرفی دیگر نیز برخی از مسئولین در پاسخ گویی به موقع به سوالات و خواست های به حق مردم کوتاهی و غفلت نمودند که مجموع این شرایط، انتقاداتی را به همراه داشت.
ذوالقدر تاکید کرد: به استناد قانون اساسی و اصل ٢٧ آن، مردم اجازه بیان آزاد انتقادات که مخل نظم و امنیت عمومی نباشد را دارند و هیچ محدودیتی برای نقد خیرخواهانه و منصفانه وجود ندارد.
این عضو فراکسیون امید مجلس درباره تاثیر فقدان احزاب و تشکل‌های صنفی و کارگری در این حوادث، تصریح کرد: در کشور ما به دلیل نبود احزاب و تشکل های سازمان یافته و رسمی، رقابت های سیاسی بین افراد و نه احزاب که دارای برنامه های مشخص باشند شکل گرفته و لذا در عرصه رقابت فردی بعضا وعده هایی مطرح می‌شود که تا مسیر تحقق فاصله زیادی دارند.
ذوالقدر همچنین درباره راهکار برون رفت از این شرایط و جلب اعتماد مردم به نظام گفت: مقامات و مسئولین کشور أعم از لشکری و کشوری باید با فراهم کردن لوازم و امکانات لازم و به رسمیت شناختن مطالبات به حق مردم و آزادی های مشروع فردی و اجتماعی، با سیاست مدارا و سعه صدر، مطالبات و خواست های به حق مردم را مورد توجه قرار دهند و اجازه هدر رفتن سرمایه های کشور را ندهند.

تهران تظاهرات درباره جامعه ذوالقدر محکومیت رقابت احزاب مسئولین منصفانه اجازه مطالبات دارند شرایط خواست نماینده زیادی افزود تغییر محمودی استان برگزار مشروع همچنین نشسته اجتماعی