برگزیده ها
فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی/ مجوز نظارت بر فروش در فضای مجازی را نداریم

مازندمجلس: رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک با اشاره به واردات قاچاق عینک، گفت: عینک‌های عرضه شده در فضای مجازی اغلب غیراستاندارد و قاچاق است.

مازندمجلس:حمید ثابت قدم با بیان اینکه تمامی عینک‌هایی که در سطح کشور عرضه می‌شود، به جز بخش اندکی از آن وارداتی است، گفت: متاسفانه در کنار واردات قانونی این کالا، بخشی هم از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود. 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران با بیان اینکه تعرفه بالای واردات عاملی برای واردات قاچاق است، گفت: تعرفه واردات هر قاب عینک به کشور 5 تا 50 هزار تومان است . 

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه کسب کالاهایی که از طریق قانونی وارد کشور می‌شود، را عرضه می‌کنند، گفت: عرضه عینک قاچاق از طریق واحدهای بدون پروانه کسب، دست‌فروشان و اغلب از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد. 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک بیان داشت: واحدهای بازرسی اتحادیه هم به طور دائم واحدهای صنفی عرضه عینک را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هر گونه کالای قاچاق قطعا با عرضه کننده برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

ثابت قدم با بیان اینکه اخیرا درخواستی برای کسب مجوز در راستای نظارت بر عرضه‌کنندگان عینک در فضای مجازی را داشته‌ایم، گفت: در صورتی که این مجوز به اتحادیه داده شود، می‌توان بر عرضه‌کنندگان این کالا در فضای مجازی هم نظارت کرد. 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران بیان داشت: اغلب عرضه کنندگان غیرمجاز، عینک غیراستاندارد عرضه می‌کنند که سلامت چشم را به مخاطره می‌اندازد. 

وی با تأکید بر اینکه از کودک 2 ساله تا سالمند باید از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنند، گفت: متاسفانه برخی با  استفاده از  عینک‌های آفتابی غیراستاندارد سلامتی چشم خود را به خطر می‌اندازند. 

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در مورد تاثیر آشوب‌های اخیر در کسب و کار این بخش اظهار داشت: خوشبختانه این مسائل هیچ‌گونه تاثیری در کسب و کار این صنف نداشته است. 

ب

اتحادیه مجازی قاچاق فروشندگان سازندگان اینکه واحدهای واردات قانونی تهران نظارت غیراستاندارد آفتابی استفاده عرضه‌کنندگان گفت‌وگو تعرفه متاسفانه پروانه می‌گیرد