برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر مشاور سعودی از "زندان" ریتز کارلتون شهر ریاض آزاد و در نشست هیئت وزیران عربستان شرکت کرد.

مازندمجلس:
به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، ابراهیم العساف وزیر مشاور سعودی در جریان تحقیقات درباره پرونده های فساد در عربستان بازداشت و همراه با سایر شاهزادگان و بازرگانان ثروتمند به هتل ریتز کارلتون شهر ریاض منتقل شد و در آنجا در بازداشت قرار گرفت.
آنطور که رسانه های سعودی نوشتند: ابراهیم العساف بعد از اثبات برائتش از  آزاد شد و عصر روز سه شنبه در نشست هیئت وزیران سعودی شرکت کرد.
دولت سعودی به بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون گفته است که باید در قبال آزادی، بخشی دارایی های میلیاردی خود را بدهند.
العساف دومین شخصیت بارز در بین بازداشت شدگان است که در ملا عام ظاهر می شود.
شبکه تلویزیونی رسمی عربستان شنبه گذشته تصاویری از متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز وزیر سابق گارد ملی عربستان بعد از آزادی نشان داد که همراه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مراسمی شرکت کرده بود.
العساف وزیر مشاور کنونی و وزیر دارایی سابق عربستان است که به گفته یک مسئول سعودی، متهم به اختلاس در پرونده توسعه مسجد الحرام شده بود. او همچنین متهم به سوء استفاده از سمت خود شده بود.
اظهار نظر رسمی درباره العساف صورت نگرفته است اما یک منبع سعودی آگاه به رویترز گفت: العساف سمت وزیر مشاوری و مشاور شاه را پس گرفته است.
نیروهای امنیتی سعودی اوایل ماه نوامبر گذشته در چارچوب آنچه دولت سعودی آن را مبارزه با فساد خواند، حدود 200 شاهزاده، بازرگان و وزیر را بازداشت و هتل ریتز کارلتون در شهر ریاض را به زندان مجللی برای آنها تبدیل کرد.
سعودی العساف بازداشت کارلتون عربستان آزادی مشاور شدگان دارایی گذشته همراه زندان درباره پرونده تلویزیونی ابراهیم