برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر پاکستان در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات سران آمریکا علیه این کشور گفت که اگر واشنگتن کمکهای مالی خود به اسلام آباد را قطع کند مانیز متقابلا همکاری خود را با این کشور قطع خواهیم کرد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از جیو نیوز، «ملیحه لودی» نمانیده دائم پاکستان در سازمان ملل به اظهارات «نیکی هیلی» همتای آمریکایی خود مبنی بر قطع ۲۲۵ میلیون دلار از کمک های مالی واشنگتن به اسلام آباد واکنش نشان داد.
وی در پاسخ به هیلی گفت: همکاری اسلام آباد با واشنگتن صرفا بر پایه منافع پاکستان صورت گرفته و نه به خاطر کمک های مالی که این کشور به اسلام آباد کرده است.
لودی در ادامه گفت: پاکستان تنها کشوری است که بیشترین قربانیان را در راه مبارزه با تروریسم داده است. اگر آمریکا نمی تواند و یا نمی خواهد قدردان تلاش اسلام آباد برای مبارزه با گروه های تروریستی باشد پس انتظار ادامه همکاری از اسلام آباد نیز نداشته باشد.
وی تاکید کرد که اگر واشنگتن کمک های مالی خود را به پاکستان قطع کند ما نیز متقابلا همکاری خود را با این کشور قطع خواهیم کرد.
سفیر پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا بار شکست خود در افغانستان و جامعه بین الملل را به دوش پاکستان نیندازد.
لازم به ذکر است است نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قطع ۲۲۵ میلیون دلار از کمک های مالی این کشور به اسلام آباد گفت: کمک های خود به پاکستان را نه به خاطر رای مثبت اسلام آباد به قطعنامه فلسطین در شورای امنیت بلکه به خاطر  پناده دادن به گروه های تروریستی قطع می کنیم.
هیلی در ادامه گفت که ما از ترامپ تقاضا داریم که کل کمک های مالی به پاکستان را قطع کند. وی در ادامه مدعی شد که پاکستان به تروریست هایی که در افغانستان به نظامیان آمریکایی حمله می کنند، پناه می دهد.
سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت که اسلام آباد در راستای مبارزه با تروریسم صرفا در بعضی موارد با واشنگتن همکاری می کند، ما خواهان همکاری کامل پاکستان با آمریکا در این زمینه هستیم.
گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اولین پیام توئیتری خود در سال نو میلادی، پاکستان را آماج حملات لفظی خود قرار داد و ادعا کرد: آمریکا کورکورانه بیش از ۳۳ میلیارد دلار در طول ۱۵ سال اخیر به پاکستان کمک کرده است؛ در حالی که آنها چیزی جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده و رهبران ما را احمق پنداشته اند.
وی در ادامه مدعی شد: آنها به تروریست هایی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناه داده اند!
پاکستان آمریکا اسلام همکاری ادامه واشنگتن افغانستان ترامپ مبارزه اظهارات جمهوری تروریست هستیم دونالد آمریکایی تروریسم تروریستی تاکید میلیون