برگزیده ها
تشریح آخرین وضعیت ناآرامی در شهرها توسط معاون وزیر کشور /مشکلی برای تجمع نداریم

مازندمجلس: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بخش عمده ناآرامی‌ها توسط نیرو انتظامی جمع شده و تقریباً مشکلی در اغلب شهرها که شاهد ناآرامی بودیم نداریم.

مازندمجلس: اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور امروز در نشست خبری با اشاره به حوادث اخیر و تجمعات و اغتشاشات شکل گرفته در تهران و برخی شهرستان‌ها، اظهار داشت: بخش عمده ناآرامی‌ها توسط نیرو انتظامی جمع شده و تقریباً مشکلی در اغلب شهرها که شاهد ناآرامی بودیم نداریم.
افزود: ما برای برگزاری تجمع با مجوز مشکل نداریم اما این مسئله باید به‌صورت قانونی توسط دستگاه اجرایی اعلام شود. اینکه نمایندگان گفتند وزارت کشور مکانی برای تجمع مردم معترض اعلام کند باید بصورت قانون در مجلس مطرح و به وزارت کشور ابلاغ شود. ما مشکلی برای تجمع نداریم کما اینکه در سراسر کشور در طول سال تجمعاتی با مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب گفت:‌ این کمیسیون متشکل از دو نفر از قوه قضاییه، دو نفر از قوه مقننه و دو نفر از احزاب و معاون سیاسی وزارت کشور است که یکی از وظیفه‌های این کمیسیون، دریافت تقاضاهای مربوط به تجمعات و راهپیمایی‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی است و بر همین اساس هر جمع و تشکل قانونی که علاقه‌مند به برگزاری چنین مراسم‌هایی باشد، تقاضاهای خود را به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها داده و این تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجوز لازم صادر می‌شود و بر اساس این مجوز، تجمع در روز، ساعت و محل تعیین شده برگزار شده و امنیت آن هم بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود.
معاون سیاسی وزیر کشور بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ در 4 سال گذشته 55 مورد پروانه تاسیس احزاب توسط وزارت کشور صادر شده است و امروز هیچ حزب سیاسی در صف گرفتن پروانه فعالیت نیست. همچنین 395 مورد تاسیس، صدور پروانه یا تمدید پروانه برای احزاب، کانون‌ها و انجمن‌های تخصصی داشته‌ایم و با تاسیس 342 مورد دفاتر استانی تشکل‌های سیاسی موافقت شده است. در این مدت 132 مورد مجوز برگزاری کنگره سراسری برای احزاب صادر شده است، شیوه‌نامه‌های تدوین فعالیت جبهه‌ها نیز تهیه شد و سه جبهه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب و جبهه رفاه، عدالت و پیشرفت مجوز فعالیت گرفته و شاهد فعالیت‌های آنها در انتخابات بودیم، همچنین خانه احزاب با تلفیق سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل فعالیت رسمی و مجدد خود را آغاز کرد و در 10 استان هم شعب خانه احزاب افتتاح شد.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم مجوز 58 تشکل اقلیت‌های دینی صادر شده است، گفت: 28 مورد زرتشتیان، 16 مورد ارامنه، 10 مورد آشوریان و سه مورد کلیمیان بوده است.
به گفته جبارزاده در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از 30 هزار مجوز برای همایش، سخنرانی، مناظره و برنامه‌های دانشجویی صادر شده که فقط یک هزار و 40 مورد مربوط به سالروز 16 آذر روز دانشجوی امسال است.

احزاب سیاسی فعالیت پروانه وزارت وزارت کشور معاون نداریم اینکه برگزاری کمیسیون تاسیس مشکلی یازدهم همچنین تشکل‌های مربوط تقاضاهای قانونی اشاره امروز جبارزاده شهرها تجمعات گرفته اعلام ناآرامی بودیم انتظامی برگزار