برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت کشور گفت: اکنون ناآرامی‌ها در کشور کنترل شده و اوضاع کاملا آرام است.

مازندمجلس: سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین وضعیت اغتشاشات اخیر در کشور، اظهار کرد: در ایام گذشته در پاسخگویی صحیح به حقوق شهروندی مردم، شاهد تجمعات صنفی برای مطالبات مردمی بودیم که در سراسر کشور برگزار شده است. بار‌ها تجمع‌های کارگران، دانشجویان و سرمایه‌گذاران موسسات مالی در مقابل مجلس شورای اسلامی، دفتر ریاست جمهوری، استانداری‌ها و سایر نقاط اتفاق افتاده است.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مسئولان کشور عربستان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا مواضع خصمانه‌ای را درباره این موضوع اتخاذ کردند، تصریح کرد: تجمع‌های اخیر با انگیزه‌های غیر صنفی آغاز شد، اما بدخواهان و معاندان کشور و برخی از عناصر وابسته داخلی سعی در ایجاد اغتشاش و ناامنی در شهر‌های کشور را داشته‌اند.
سامانی ادامه داد: مجموع این اقدامات موجب شد که در چندین شهر افرادی که عمدتا از ماهیت و توطئه‌های پشت صحنه بی‌اطلاع بودند دست به تجمع بزنند و رفتار‌های قانون شکنانه از خود بروز دهند.
سخنگوی وزارت کشور بیان کرد: تا قبل از تعرض به اماکن عمومی و اموال مردم، پلیس حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان داد، اما در برخی از مناطق افرادی که انگیزه‌های ضد امنیتی داشتند پا را فراتر گذاشتند و اقدام به تخریب اموال عمومی، مغازه‌های کسبه و حتی تعرض به اماکن نظامی و انتظامی کردند.
وی ادامه داد: بعد از این تحرک‌ها بود که پلیس مقتدرانه اقدام به کنترل وضعیت کرد، شورای امنیت کشور هم از ابتدا به طور منظم و روزانه به ریاست وزیر کشور تشکیل جلسه داد و با بررسی اوضاع ضمن ایجاد هماهنگی تدابیر لازم اتخاذ و اجرایی شد.
سامانی گفت: همه تلاش ما این بود که با کمترین هزینه تجمع‌ها مدیریت شود، اما بعد از ورود جریان‌های خارجی و کشور‌های معاند نیرو‌های عمل کننده با جدیت از امنیت جامعه دفاع کردند و آرامش را به شهر‌های کشور بازگرداندند.
سخنگوی وزارت کشور بیان کرد: مردم آگاه و هوشیار کشورمان به این تجمع‌ها اقبال نشان ندادند و پس از مشاهده اتفاق‌ها و اطلاع از مواضع بدخواهان به طور مکرر خواهان تجمع و راهپیمایی علیه اقدامات اخیر اغتشاشگران بوده‌اند.
وی تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها راهپیمایی مردم علیه اغتشاشگران به صورت خودجوش و بسیار باشکوه انجام گرفت، آنها با حضور و اراده خود حمایتشان را از تأمین کنندگان نظم و امنیت جامعه اعلام کردند.
سامانی تاکید کرد: اکنون ناآرامی‌ها کنترل شده و اوضاع کاملا آرام است، پس از دستگیری بسیاری از افراد مشخص شد که آن‌ها انگیزه ضد امنیتی نداشته‌اند که آزاد شده‌اند.
سخنگوی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: از همه جریان‌های سیاسی، صاحب‌نظران، گروه‌ها و احزاب و رسانه‌ها خواستاریم که مقوله امنیتی و معیشت مردم را سیاسی نکنند چراکه این اقدام در راستای منافع ملی کشور نخواهد بود.
سخنگوی وزارت سامانی امنیتی کنترل راهپیمایی اقدام امنیت سیاسی اغتشاشگران جامعه افرادی اقدامات شهر‌های ادامه اماکن عمومی ایجاد تجمع‌ها جریان‌های اموال اوضاع مواضع انگیزه درباره افراد بسیار ناآرامی‌ها خودجوش وضعیت تجمع‌های تصریح انگیزه‌های اتخاذ ریاست شورای بدخواهان