برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور بر نقش تعیین‌کننده ایران اسلامی در بسیاری از مسائل منطقه و جهان تأکید کرد.

مازندمجلس: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در آئین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید سمنان گفت: این جابجایی مدیران و استانداران طرحی قدیمی است که از قدیم‌الایام وجود داشته و امیدواریم با این جابجایی‌ها شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای منطقه، استان و کشور باشیم.
 وزیر کشور افزود: یک بعد کار، تلاش و کوشش است، اما مابقی آن به شرایط، امکانات و مقتضیات زمان بستگی دارد، ما دولت را زمانی تحویل گرفتیم که مشکلات زیادی بود، دولت را زمان تورم 45 درصد تحویل گرفتیم و الان تورم قابل قبولی نسبت به گذشته داریم که نرخ 8 درصدی است.
وی یادآور شد: در بحث ثبات اقتصادی، ثبات سرمایه‌گذاری، امنیت منطقه‌ای، مناسبات بین‌المللی، سیاست داخلی و... به همت مسؤولان و دولت‌مردان و در رأس آن، استانداران، گام‌های خوبی برداشته‌شده اما باید تلاش مضاعف کنیم تا مشکلات موجود برطرف شود، زیرا در شرایط خاصی هستیم و همه دنیا به شرایط کشور ما چشم دوخته است.
وی ادامه داد: کشور ایران درجاهایی که لازم بوده و می‌بایست به ملت مسلمان کند، کمک کرده، ازجمله در سوریه و افغانستان و عراق و نابودی تروریسم که به لطف خدا و با درایت و هوشیاری و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) و ازجان‌گذشتگی رزمندگان و مدافعان حرم اتفاق افتاد.
رحمانی‌فضلی تأکید کرد: اهمیت ایران در این است که در عرصه بین‌المللی، کشوری هستیم که با توجه به شرایط خاص و محدودیت‌ها، نقش تعیین‌کننده داریم و حل بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی بدون حضور ایران اسلامی، امکان‌پذیر نیست و در حوزه‌های فنّاوری، در حوزه‌های بین‌المللی، در حوزه‌های علمی و... ایران را قضاوت می‌کنند.
وی اظهار کرد: زمانی نیست که مسؤولان جهانی و رؤسای جمهور دیگر کشورها درباره ایران صحبت نکنند، این اهمیت ایران اسلامی و اقتدار و عزت ما را نشان می‌دهد و باید روزبه‌روز بر این عزت و اقتدار افزوده شود.
وزیر کشور به سختی‌هایی که کشور ایران با آن روبرو بوده اشاره و خاطرنشان کرد: این فراز و فرودها کشور را پخته می‌کند و موجب استقلال و خودکفایی کشور در زمینه‌های گوناگون خواهد شد.
وی یادآور شد: کشور ایران در حوزه سیاست داخلی هم بسیار موفق بوده که نمونه آن برگزاری انتخابات‌های متعدد و گسترده است که سیر صعودی و رو به پیشرفت ما را نشان می‌دهد، کشور ما نمی‌تواند در شرایط عادی پیشرفت کند، مثلاً این‌هایی که این روزها، مردم و ملت شریف ایران را گرسنه و تشنه آزادی می‌دانند، باید بدانند که این مردم در سال 57 از چشمه آزادی کامل سیراب شدند و آزادی را هم گرامی داشته و هم سخت از آن صیانت می‌کنند، این شما هستید که مجسمه آزادی دروغین بر سر مناره‌ها گذاشتید، ملت‌ها را به بند کشیده‌اید، ملت ایران در سال 57 بت شما را شکست، این شمائید که دست زور و گدایی را به تمام نقاط جهان دراز کرده‌اید، خون مردم بی‌گناه و مظلوم را می‌ریزید و اموال مردم را به یغما می‌برید، پس شما تشنه‌تر و گرسنه‌تر هستید.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه شروع حرکت کشور ما در مسیر توسعه و استقلال، به سال 57 برمی‌گردد که یک نوید آزادی در آسمان ایران به صدا درآمد، گفت: دیدید که در دوران مشروطه چه بلایی سر ایران آوردند، مشروطه‌ای که اصلش برخواسته از بطن مردم و روحانیت بود، به دلیل ظلم و ستم فراوانی که به کشور و مردم ما روا داشتند، کشور ما دچار یک عقب‌افتادگی تاریخی، اقتصادی و... حال باید با سرعت و انگیزه، تلاش، وحدت و همدلی بیشتر به‌سوی اهداف متعالی نظام و انقلاب قدم برداریم و با تکیه‌بر نظرات ولایت‌فقیه، روبه‌جلو حرکت کنیم.
وی ادامه داد: این اتفاقات شامل همه دنیا می‌شود و گریبان‌گیر همه است، خود آمریکا در بسیاری از مقاطع، درگیر تهاجمات خیابانی، آتش‌سوزی، کشت و کشتارهای فراوان و... بوده و هست.
وزیر کشور در پایان از زحمات محمدرضا خباز، استاندار پیشین سمنان قدردانی و برای سید شهاب‌الدین چاوشی، استاندار جدید سمنان آرزوی توفیق کرد و در انتهای مراسم، استاندار جدید سمنان، حکم خود را از وزیر کشور دریافت کرد.
آزادی شرایط سمنان بین‌المللی حوزه‌های استقلال استاندار استانداران رحمانی‌فضلی جهانی بسیاری اسلامی اهمیت انقلاب پیشرفت هستید ادامه اشاره می‌دهد اقتدار سیاست گرفتیم مشکلات تحویل زمانی تعیین‌کننده توسعه داریم یادآور داخلی مسؤولان منطقه منطقه‌ای اقتصادی هستیم