برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت خارجه آمریکا در ادامه رویه حمایت از آشوبگران روزهای اخیر ایران، مدعی ادامه اعتراضات شده و تهدید کرده که آمریکا توان کافی برای پاسخ خواستن از عوامل اقدامات خشونت‌بار علیه معترضان را دارد.

مازندمجلس: «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که فتنه 96 از نفس افتاده، از تحت نظر ماندن رفتار نظام ایران در قبال آشوبگران سخن می‌گوید.
به گزارش نامه نیوز در این بیانیه که با تیتر توهم‌آمیز «در خصوص ادامه اعتراضات در ایران» شروع شده، آمده: «ما کماکان اعتراضات و خشونت‌های جاری در ایران را از نزدیک تحت نظر داریم. مردم ایران اشتیاق خود برای رفتار عزتمندانه، پایان یافتن فساد، افزایش شفافیت و بیشتر شدن فرصت‌های اقتصادی را بیان داشتند.»
آمریکایی‌ها که هم در عراق و هم در سوریه، نتوانست در برابر محور مقاومت کاری از پیش ببرد و بساط داعش را جمع‌شده می‌بیند، حمایت ایران از امنیت منطقه را به اعتراضات ربط داده و نوشته‌اند: «معترضین همچنین خواستار توقف هدایت ثروت ملی خود به سمت تأمین مالی ماجراجویی‌های نظامی در خارج هستند.»
وزارت خارجه آمریکا به محدود شدن موقت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مدافع آشوب در ایران هم واکنش نشان داده و آن را «محدود کردن جریان اطلاعات به داخل ایران، محدود کردن آزادی بیان و تلاش برای جلوگیری از نظاره جهان بیرون بر سرکوب (ایرانیان)» خوانده است.
نوئرت در حمایت آشکار از اغتشاشگران نوشته: «ما از خواسته‌های مشروع ملت ایران حمایت می‌کنیم و از دولت (این کشور) می‌خواهیم که مانع تبادل آزاد اطلاعات و تفکرات نشود.»
در بخش‌های انتهایی این بیانیه، لحن تهدیدآمیز پررنگ‌تر شده و آمده: «ما به شدیدترین وجه ممکن، کشته شدن و دستگیری حداقل یک هزار معترض ایرانی را محکوم می‌کنیم. ما قدرت کافی برای مجبور کردن افراد دخیل در اعمال خشونت علیه معترضان به پاسخگویی بخاطر اعمال خود را داریم.»
اعتراضات حمایت محدود می‌کنیم بیانیه اعمال داریم اطلاعات رفتار خارجه معترضان ادامه محکوم نوئرت وزارت آمریکا