برگزیده ها

مازندمجلس: عملکرد صدا و سيما بسيار غيرحرفه‌اي بوده و هست. الان هم این سازمان با موضع‌گيري‌هايش حتي فضاي اجتماعي را تندتر مي‌كند.

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز: اتفاق نظر جریان های سیاسی با وجود اختلاف نظرهای فراوان آنها، در نوع مواجهه با اعتراض های اخیر در سطح کشور، مسئله ای بود که از سوی تحلیلگران عرصه سیاست مورد توجه قرار گرفت و تحلیل های گوناگونی در باره آن بیان شد. اما آنچه انتقادات فراوانی را برانگیخت رفتار رسانه ملی در قبال رخدادهای اخیر بود؛ به نحوی که حتی برخی از اصولگرایان نیز نسبت به آن زبان به انتقاد گشودند.
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برخورد جناح‌های سیاسی به نامه نیوز، گفت: جريان‌های سياسي كشور تا حالا هم خوشبختانه در مجموع با در نظر نگرفتن بعضي‌ها که تك و توك ناشي گري كردند و این رفتار ناشیانه از تحليل غلطشان بود؛ معتقدم از همان روزهای ابتدایی بسيار هوشمندانه با اين مسئله برخورد كردند . اين مسئله ملي و کلان كشور است و به هيچ وجه جريانات سياسي نبايد از آن سوء استفاده كنند و آدرس غلط بدهند و به نفع خودشان بهره‌برداري انجام دهند.
این استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی در خصوص عملكرد صدا و سيما اظهار کرد: عملکرد صدا و سيما كه بسيار غيرحرفه‌اي بوده و هست. الان هم این سازمان با موضع‌گيري‌هايش حتي فضاي اجتماعي را تندتر مي‌كند. صدا و سيما مي‌توانست از روز اول فضاي بازي ايجاد كند ، خصوصاً تلويزيون می توانست سوار بر موج تبليغاتي و موج اطلاع‌رساني شود و ابتکار عمل را از دست رسانه‌های خارجي بگيرد. ولي صدا و سيما چيزي كه بلد نيست كار حرفه‌اي خودش است. اين موضوع بارها گفته شده و معتقدم كه اين مسئله را اگر ريشه در گذشته برايش قايل باشيم در همان دوراني كه آقاي احمدي نژاد مدعي امروز، مسبب بسياري از بحران‌هاي كشور و بحران آفريني‌ها بوده در نقش يك همگام و  هم جهت با دولت وقت حركت مي‌كرد ولی از سال 1392 به اين طرف كاملا برخلاف گذشته در نقش اپوریسیون دولت آقاي روحاني عمل مي‌كند. در صورتي كه رسانه ملي و متعلق به همه افكار و افراد جامعه است . بهتر است كه همين الان از خطاهاي گذشته خودش برگردد و فضا را به گونه‌ای باز كند كه در واقع به تعبیر رهبري، مسئله‌ دو قطبي سازي‌هاي متوهمانه و جعلي در جامعه و بين مردم ايجاد نكند. چون به هر صورت واقعيت اين است که این حوادث بالاخره جمع خواهد شد و اگر هم جمع شود اين عصبانيت و اين دغدغه‌هاي مردم و اين فضاهاي اجتماعي كه الآن در سطح جامعه شاهدش هستيم به مثابه آتش زير خاكستر خواهد بود. 
ناصری در ادامه افزود: استراتژي اصولگرايان بعد از پيروزي آقاي روحاني موجب شده اين شكاف اجتماعي عميق تر بشود كه اين اعتراضات بروز پيدا كند . 
وی نشان کرد: برخی از چهره‌هاي بزرگ اصول‌گرا در لابه لاي صحبت‌هاشان گرايي مي‌دهند از اينكه منشأ بسياري از اين اتفاقات در اين روزهاي اخير به مناظره‌های انتخاباتی تلويزيوني در سال 1396 باز می‌گردد که مثلا شعارهایی مثل همین 96 درصد و 4 درصد که مطرح شد و مردم، نسبت به آن حساس شدند.گاهی از اوقات صورت مسئله را پاك مي‌كنيم يا مسئولين سرخودشان را كلاه مي‌گذارند و بعضي‌ها مثل كبك سرشان را در برف فرو مي‌كنند؛  اما واقعيت این است که در بيش از يك دهه گذشته، یعنی از سال 1384 به بعد فاصله بين دهك اول و دهك آخر جامعه به همت و تدابير غلط آقاي احمدي‌نژاد در حوزه اقتصاد و پول بسيار  قابل‌توجهي كه در سرمايه‌ي كشور بوده فاصله اين دو دهك را افزايش پیدا کرده و طبقه متوسطي كه هميشه طبقه‌ پويا و فعال در عرصه‌هاي اقتصادي،  توليدي، فرهنگي، اجتماعي و حتي سياسي بوده تقریباً از بین برده شده است.در موقعیت فعلی و با توجه به شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي و حتي نگراني هايي كه  از آينده برجام هست معتقدم دو جريان سياسي بايد دست به دست هم ديگر بدهند و بدون طرح مسائل گذشته واقعاً براي آينده و بقاي كشور، فكري كنند .به عنوان كسي كه طرفدار آقاي روحاني هستم معتقدم وضعيت اقتصادي مردم بهتر از دوره‌ آقاي احمدي نژاد نيست لااقل برای جامعه قابل لمس نیست چرا که جامعه امروزي ما عادت کرده پديده‌ها را خیلی شديد لمس كنند، لمسش در واقع غيرقابل مشهود است و حتماً خيلي به سبد خريد مردم آسيب رسانده. شكي در اين ندارم و اين بر مي‌گردد به تدابير غلطي كه آقاي روحاني در به‌كارگيري بعضي از نيروهاي ناكارآمد در دولتش .با شكل گيري مجلس دهم  می‌توانست فرصت بهتري را از لحاظ اقتصادي براي جامعه فراهم كند اما به هر صورت دولت، دولتي است با اختيارات محدود و علي‌رغم این اختيارات محدود هنوز هم مي‌تواند كارهايي را براي جامعه انجام بدهد و بدون شك بايد دو جريان سياسي دست به دست هم بدهند فارغ از گرايش سياسي بيايند به كمك دولت و نه تنها دولت بلکف به كمك حكومت بيايند. به هر صورت اگر این روند ادامه پیدا کند، دیگر تنها بحث دولت مطرح نخواهد بود.
جامعه سياسي گذشته مسئله سیاسی روحاني اجتماعي معتقدم اقتصادي احمدي بدهند بسيار رسانه مي‌كند ايجاد محدود اختيارات مسائل آينده واقعيت ادامه بيايند تدابير فاصله بسياري جريان برخورد توانست ابتکار رسانه‌های تلويزيون تندتر ناصری غيرحرفه‌اي خارجي بگيرد رفتار عبدالله بعضي‌ها تحلیل سیاست وضعيت دوره‌ كردند