برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع آمریکا در اظهارنظری مداخله جویانه پیرامون ناآرامی های روزهای گذشته در ایران اذعان کرد که مشکل اصلی آمریکا، حکومت ایران است.

مازندمجلس: «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در نخستین اظهارنظر مداخله جویانه خود پیرامون ناآرامی های روزهای گذشته در ایران ادعا کرد که مشکل اصلی دولت آمریکا، حکومت ایران است و نه ملت آن.
به گزارش نامه نیوز در واقع این اظهارات وزیر دفاع آمریکا بازتابی از سیاست کنونی دولت ترامپ برای ایجاد شکاف میان ملت و حکومت در ایران است.
این اظهارات جیمز متیس در حالی مطرح شد که وزارت خزانه داری آمریکا به ریاست «استیو منوچین» روز پنج شنبه نام ۵ نهاد ایرانی را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران به فهرست تحریمهای خود افزود و ادعا کرد که نهادهای ایرانی مورد تحریم جزء شرکتهای تابعه یک شرکت صنعتی فعال در عرصه توسعه و تولید موشک بالستیک با سوخت جامد در ایران موسوم به «گروه صنعتی شهید باکری» هستند.
این پنج نهاد ایرانی عبارتند از: مرکز پژوهشهای شهید اسلامی، صنایع شهید خرازی، صنایع شهید مقدم، صنایع شهید صنیع خانی، و صنایع شهید شوشتری.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران مدعی شد که واشنگتن از «اقتدار و اختیار کافی» برخوردار است تا افرادی را که علیه معترضان در ایران به خشونت، سانسور و یا سرقت دست زده اند، وادار به پاسخگویی نماید!
در بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این وزارتخانه مرگ و بازداشت معترضان در ایران را به «شدیدترین شیوه ممکن» محکوم می نماید!
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «ما خطاب به قربانیان اعتراضات می گوئیم: شما هرگز فراموش نخواهید شد!»
آمریکا صنایع وزارت ایرانی معترضان نماید بیانیه خارجه مداخله حکومت جویانه صنعتی اظهارات