برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اینکه عده ای حسینیه آتش می زنند و شیشه بانک ها را خُرد می کنند، ربطی به مسائل اقتصادی ندارد، آشوب های اخیر به خاطر گرانی تخم مرغ نبود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به دستور کار امروز جلسه هیات وزیران گفت: در جلسه امروز حوادث روزهای اخیر را بررسی کردیم، در این حوادث دوستان مختلف نظرات مختلفی داشتند.

وی افزود: وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور توانست ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی به وی واگذار کرده بود را به خوبی انجام دهد و با آرامش در این فضا عمل کند که رئیس جمهور از وی در این خصوص تشکر کرد و خواست آرامش به وجود آمده در ۳-۲ شب گذشته ادامه یابد.

واعظی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین از مردم نیز تشکر کرد که با موضع گیری خود سعی کردند آرامش را در کشور به وجود آورند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به آخرین تصمیمات درباره مناطق زلزله زده گفت: برای زلزله زدگان تصمیم گرفته شد که ۳۱ تا ۳۲ میلیارد تومان برای بازسازی و جبران آسیب های بخش کشاورزی، ماهیگیری و دامپروری آنها اختصاص یابد.

وی درباره اینکه آیا دولت در حوادث اخیر تحت فشار نهادی بوده است یا نه، گفت: دولت برای مدیریت شرایط به وجود آمده، خود محور است، ضمن اینکه در چند شب گذشته یک وحدت و انسجام بین همه ارگان ها و بخش های مختلف کشور به وجود آمده، همه اعضای شورای امنیت در تهران و استانها با صمیمیت به خوبی کار را دنبال می کنند.

واعظی درباره اینکه برای شنیده شدن مشکلات مردم چه تصمیماتی گرفته شده است، افزود: ببینید مسئله مطالبات مردم برای امروز نیست، از ابتدای انقلاب تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته همه مردم را راضی کند.

وی ادامه داد: این دولت از روز اول صدای مردم را شنید و بر اساس نیاز مردم عمل کرد، در همایش حقوق شهروندی دیدید در حالیکه هیچ موضوعی وجود نداشت، رئیس جمهور اعلام کرد «من می گویم حق با مردم است»، یعنی اگر مردم ولی نعمت ما هستند، باید خدمتگزار آنها باشیم.

واعظی خاطرنشان کرد: اینکه یک عده در خیابان ها آشوب می کنند، به مقدسات مردم اهانت کرده و حسینیه را آتش می زنند یا بانک را تخریب می کنند، چه ربطی به مسئله گرانی و اقتصاد دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما در فضای آرام می نشینیم، صحبت می کنیم تا ببینیم چه چیزی گران شده که مشکلات را حل کنیم. اینکه در زمانی تخم مرغ گران شد، آن هم به خاطر شیوع آنفلوانزا بود، چیزی نیست که بگوییم این آشوب ها را به وجود آورد.

وی درباره اظهارات برخی مقامات خارجی از جمله رئیس جمهور آمریکا، گفت: دولت، رئیس جمهور و مردم خیلی سریع عکس العمل نشان دادند، مردم شاهد بودند که چند هفته قبل سیاست های ترامپ و آمریکا علیه ملت ایران بود، قانون مهاجرت گذاشتند و حتی به پیرمرد و پیرزن که فرزندشان در آمریکا بود رحم نکردند، ملت ایران را تروریست خواندند، حالا امروز طرفدار ایران شده و بعد می گویند عده ای گرسنه به خیابان آمدند.

واعظی یادآور شد: اینها برای مسائل پیش آمده برنامه داشتند و روی آن حساب باز کردند اما ملت پاسخ آنان را داد. به همین خاطر ادبیات خود را عوض کرده و سعی می کنند با ادبیات جدید بر ملت فشار بیاورند اما تا زمانی که وحدت و انسجام، رهبر فرزانه و ملت هوشیار در این کشور هستند، اینها هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

جمهور امروز واعظی اینکه درباره امنیت شورای آمریکا ادامه آرامش حوادث خیابان مسئله مشکلات زمانی خبرنگاران ادبیات اینها انسجام گرفته گذشته مختلف داشتند اشاره گرانی افزود زلزله اقتصاد