برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مجلس با حذف فله‌ای یارانه یارانه‌بگیران مخالف است و طبق قانون باید یارانه دهک‌های بالای جامعه که شرایط اقتصادی مساعدی دارند حذف شود.

مازندمجلس:محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بررسی بودجه 97 در مجلس،‌گفت: مشکلاتی همچون رکود و بیکاری و امثال آن از واقعیت‌های جامعه امروز ما است و با توجه به اینکه بودجه تاثیر مهمی بر موضوعاتی همچون اشتغال، خروج از رکود و مقابله با تورم و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر دارد؛ لذا باید دقت شود بودجه‌ای به تصویب برسد که جهت‌گیری آن در مسیر رفع مشکل بیکاری و رکود در کشور باشد.

وی افزود: اگر در بودجه یک جراحی انجام نشود یقینا در سال 97 ما شاهد استمرار مشکلاتی همچون بیکاری و رکود خواهیم بود. لذا باید بودجه در مجلس به تصویب برسد که جهت‌گیری آن رفع مشکل بیکاری و حمایت از تولید و صادرات و تقویت اقتصاد مقاومتی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ... باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر در بودجه 97، اظهار داشت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دهک‌هایی از جامعه که درآمد آنها بالا است باید یارانه آنها حذف شود و نه اقشار آسیب‌پذیر جامعه، قبلا مجلس اصرار داشت که یارانه دهک‌های بالا حذف شود اما آقایان می‌گفتند که ما اطلاعات کافی برای شناسایی این افراد را نداریم و اقدامی برای حذف یارانه اقشار ثروتمند نکردند و اگر هم اقدامی برای حذف یارانه‌ها صورت گرفته به صورت فله‌ای بوده و تعدادی از افرادی هم که مستحق دریافت یارانه بوده‌اند، یارانه‌ آنها نیز قطع شده است.

سعیدی با بیان اینکه مجلس با حذف فله‌ای یارانه‌ یارانه‌بگیران مخالف است، خاطرنشان کرد: این نگرانی در جامعه وجود دارد که حذف‌ یارانه افراد نیازمند هم قطع شود و من معتقدم که در حذف یارانه‌ها نباید به این شکل عمل کرد.

وی افزود: امروزه تنها کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیاز به یارانه ندارند بلکه بالای 6-5 میلیون جمعیت را ما داریم که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما مستحق  دریافت یارانه هستند و حتی به نان شب خود نیز محتاجند و با مشکلات عدیده‌ای در زندگی‌شان مواجه هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اثر رکود اقتصادی در کشور بسیاری از افراد که پیش از این خودشان خیر بودند و به دیگران کمک می‌کردند امروز خودشان دست نیاز به سوی این و آن دراز می‌کنند، اینها واقعیت‌هایی است که موجب  ایجاد نگرانی شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در بحث افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی نیز در قانون آمده که در آمد حاصل از این افزایش قیمت باید در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر یعنی افزایش یارانه نقدی این افراد و در مسیر تولید اعم از کشاورزی و صنعت هزینه شود.

وی افزود: در بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی و از جمله بنزین باید به گونه‌ای عمل شود که نتایج آن منجر به ایجاد تورم در جامعه شود و باعث بروز آسیب‌های جدیدی در جامعه شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اکثر نمایندگان با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی مخالفند، گفت: مجلس با متن لایحه دولت در بودجه 97 درخصوص افزایش قیمت‌های انرژی موافقت نخواهد کرد و تغییراتی در آن اعمال خواهد کرد.

یارانه جامعه افزایش بودجه انرژی اقشار اسلامی بیکاری سعیدی افراد آسیب‌پذیر شورای حمایت حامل‌های تبریز نماینده اینکه افزود همچون یارانه‌ها فله‌ای دریافت اقدامی گفت‌وگو یارانه‌ نهادهای ایجاد قیمت‌ خودشان حمایتی نگرانی خاطرنشان تولید امروز نمایندگان مخالفند مشکلاتی اشاره مخالف یارانه‌بگیران اظهار میلیون جهت‌گیری تصویب قانون