برگزیده ها

مازندمجلس: افشاگری کتاب جدید درباره ترامپ نشان می‌دهد، "ممنوعیت مسلمانان" ازطرف دونالد ترامپ مخصوصا با هدف آشفته کردن مردم طراحی شده بود. زمانبدی اعلام آن شمار افراد هدف و شمار معترضان در خیابان‌ها را بیشتر می‌کرد.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مایکل وولف، از روزنامه‌نگاران سابق کاخ سفید در کتابی با عنوان "آتش‌ و خشم: درون کاخ سفید ترامپ" نوشت: استیو بنن، مشاور وقت رئیس‌جمهوری آمریکا عمدا اجرای دستور "ممنوعیت مسافرتی علیه کشورهای عمدتا مسلمان" را به جمعه موکول کرده بود تا شاهد حداکثر اختلال در سطح جامعه باشد.  
این دستور مهاجرتی که به طور خاص کشورهای اکثرا مسلمان را از ورود به ایالات متحده آمریکا منع می‌کرد، در هفته اول ریاست جمهوری ترامپ به امضا رسید. هدف از آن، تحقق یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ برای توقف ورود مهاجران مسلمانی بود که به گفته او منبع حملات تروریستی بودند.
براساس این کتاب، هدف امضای دستور اجرایی فوق در یک روز جمعه بود تا بیشترین اختلال در فرودگاه‌ها به وجود بیاید. این دستور به گونه‌ای بود که حتی مسافرانی را که در حال پرواز به سمت آمریکا بودند را هم گرفتار کرد چرا که به محض رسیدن بازداشت می‌شدند و مشخص نبود که چه اتفاقی برایشان می‌افتد.
جمعه یکی از شلوغ‌ترین روزها برای انجام پروازهاست. امضای آن پیش از تعطیلات شنبه و یکشنبه هم به معنای آن بود که حداکثر مردم برای اعتراض بیرون می‌آمدند. براساس این کتاب، این حرکت با دقت از سوی استیو بنن محاسبه شده بود.
در همین کتاب از قول همکاران مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نقل شده است که او یا معمای کار با ترامپ را حل کرده و یا اطلاع ندارد. وولف در کتاب مذکور نوشته است، مایک پنس خودش را کاملا بی‌تمایل نشان می‌داد و گاها در سایه حضور ترامپ اصلا دیده نمی‌شد. طبق آن، پنس برای جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ، داماد و دختر رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید مایه سرگرمی است.
براساس افشاگری این کتاب، رئیس‌جمهوری آمریکا مطالعه نمی‌کند؛ یا به این خاطر که خوانش‌پریشی دارد و یا اینکه نیمه‌ باسواد است. این کتاب از جمعه به فروش رسیده و یکی از ادعاهای آن درباره سطح درک مطلب ترامپ و توانایی او برای فهم اطلاعات جدید است.
وولف همچنین مدعی شد که ترامپ ترجیج می‌دهد در محل کار بیشتر به زنان متکی باشد چرا که از نظر او زنان کمتر جاه‌طلبی دارند و بیشتر وفادارند.
ترامپ آمریکا رئیس‌جمهوری دستور براساس استیو اختلال بیشتر حداکثر امضای مسلمان مسافرتی ممنوعیت کشورهای نوشته