برگزیده ها

مازندمجلس: در پایان معاملات روز جمعه، بازارهای سهام به شروع قدرتمند خود در سال ۲۰۱۸ ادامه دادند و هر دو شاخص اس‌اندپی و نزدک بهترین سود هفتگی خود در بیش از یک سال اخیر را ثبت کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه سهام جهان به شروع قدرتمند خود در سال ۲۰۱۸ ادامه دادند و هر دو شاخص اس‌اندپی و نزدک بهترین سود هفتگی خود در بیش از یک سال اخیر را ثبت کردند. درهمین حین سود اوراق خزانه‌داری آمریکا علی‌رغم گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا، رشد کرد.

شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۶۶ درصد به ارزش خود افزود و به یک رکورد تازه دست یافت.

در اولین هفته (میلادی) ۲۰۱۸، سهام جهانی رشد کردند و بنچ‌مارک‌های مختلف رکوردشکنی کردند. با رشد همزمان و هماهنگ چندین اقتصاد بزرگ جهان و حرکت آهسته بانک‌های مرکزی برای سفت‌وسخت‌تر کردن سیاست‌گذاری‌هایشان، سرمایه‌گذاران پول خود را به دارایی‌های ریسک‌دار (سهام) سرازیر کرده‌اند. در ۴ روز اول ۲۰۱۸ شاخص‌ها ۲ درصد جهش کرده‌اند.

در پایان معاملات روز جمعه در آمریکا، سهام در مقادیر بالاتری بسته شدند. درحالی‌که امسال تعطیلی روز سال نو به دوشنبه افتاد، طبق داده‌های رویترز، برای هر ۳ شاخص وال‌استریت، این قوی‌ترین ۴ روز تجاری آغازین یک سال در بیش از یک دهه بود.

برای شاخص نزدک این قوی‌ترین شروع سال از ۲۰۰۳ تا کنون بود و برای نزدک و اس‌اندپی ۵۰۰، این قوی‌ترین شروع از ۲۰۰۶ تا کنون بود.

سودهای شرکت‌های مایکروسافت، اپل و شرکت مادر گوگل، آلفابت، به تقویت اس‌اندپی کمک کرد و شاخص تکنولوژی آن ۱.۱۸ درصد رشد کرد.

شاخص صنعتی داوجونز، با رشد ۲۲۰.۷۴ واحد یا ۰.۸۸ درصد به رقم بی‌سابقه ۲۵۲۹۵.۸۷ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۱۹.۱۶ واحد یا ۰.۷۰ درصد به دست آورد و به رقم ۲۷۴۳.۱۵ واحد رسید و کامپوزیت نزدک ۵۸.۶۴ واحد یا ۰.۸۳ درصد به ارزش خود افزود و به رقم ۷۱۳۶.۵۶ واحد رسید.

سهام اروپایی در روز جمعه بهترین هفته خود از ماه آوریل تا کنون را ثبت کردند و شاخص پن اروپین استاکس ۶۰۰ با ۰.۹۳ درصد افزایش به بالاترین میزان دو ماهه خود رسید.

در معاملات دیروز شاخص گسترده سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج ژاپن، ۰.۷۴ درصد بالاتر بسته شد، درحالی که نیکی ژاپن ۰.۸۹ درصد به ارزش خود افزود.

درحالی‌ که سرمایه‌گذاران امیدوارند گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل غیرکشاورزی آمریکا در ماه دسامبر، باعث اختلال در تصمیم فدرال رزرو برای بالابردن چندین باره نرخ بهره در ۲۰۱۸، نشود، دلار پس از افتی مختصر در روز جمعه رشد کرد.

در ماه گذشته به مشاغل آمریکا ۱۴۸۰۰۰ شغل اضافه شد درحالی که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند ۱۹۰۰۰۰ شغل به مشاغل آمریکا اضافه شود. داده‌های استخدام مربوط به اکتبر و نوامبر هم اصلاح شد و ۹۰۰۰ شغل از تعداد مشاغل ایجاد شده در آنها کم شد.

دلار در برابر ین با ۰.۳ درصد افزایش به نرخ ۱۱۳.۱۴ ین رسید، درحالی‌که یورو ۰.۲ درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۱.۲۰۴۲ دلار رسید. شاخص دلار هم ۰.۱ درصد رشد کرد.

آمریکا مشاغل اس‌اندپی معاملات پایان قوی‌ترین گزارش افزود درحالی‌که داده‌های درحالی برابر اضافه کرده‌اند افزایش جهانی بهترین رویترز خزانه‌داری ضعیف‌تر انتظار چندین ام‌اس‌سی‌آی سرمایه‌گذاران