برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه ۴ هیأت چینی از نیمه اول بهمن ماه امسال عازم ایران خواهند شد، گفت:قرار است نمایندگان بانک مرکزی و وزارت صنعت در قالب سفری به چین مشکلات بانکی دو طرف را برطرف کنند.

مازندمجلس: اخیراً یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با انتشار مطلبی تحت عنوان "چین برای چینی بند زده اقتصاد ایران چه نقشه‌ای می‌چیند؟" اعلام کرده که "دولت چین سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در ایران را تقریباٌ ممنوع کرده است و به سختی مجوز سرمایه گذاری خارجی در ایران را صادر می‌کند." همین موضوع عاملی شده تا حضور سرمایه‌گذاران چینی آنهم در حوزه خودروسازی که در طول چند سال گذشته به بهانه تولید داخل در کشور افزایش زیادی پیدا کرده با ابهاماتی همراه شود.
به گزارش نامه نیوز اسدالله عسگراولادی در همین ارتباط ، با اشاره به اینکه دولت چین سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در ایران را ممنوع نکرده است، اظهار داشت: حضور هیأت های سرمایه گذاری چین به کشور هر روز در حال افزایش است و اعلام این صحبت ها فقط موانع پیش روی سرمایه گذاری را در کشور بیشتر می‌کند.
وی با بیان اینکه 4 هیأت چینی از نیمه اول بهمن ماه امسال عازم ایران خواهند شد، افزود: این هیأت متشکل از فعالان خودروسازی، معدن و مواد غذایی هستند که برای ارزیابی و سرمایه گذاری به کشور خواهند آمد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به این پرسش که چرا مشکلات بانکی ایران و چین هنوز حل نشده است، گفت: متأسفانه هنوز در تبادلات بانکی با مشکل روبه رو هستیم که قرار است نمایندگان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب سفری به چین این موضوع را بررسی و برطرف کنند تا از محل فروش نفت به فاینانس ها عمل شود.
گذاری سرمایه افزایش خودروسازی اینکه بانکی موضوع خواهند ممنوع بازرگانی اعلام شرکت‌های عسگراولادی می‌کند