برگزیده ها

مازندمجلس: جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید کرد: برنامه‌ ایجاد آشوب در ایران، از مدت‌ها قبل توسط دولت آمریکا با همکاری و مشارکت صهیونیست ها و عربستان و پادویی گروهک منافقین، طراحی شده بود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، جبهه مردمی نیروهای انقلاب در بیانیه ای تحلیلی در مورد حوادث اخیر در کشور تاکید کرد: برنامه‌ ایجاد آشوب در ایران، از مدت‌ها قبل توسط دولت آمریکا با همکاری و مشارکت صهیونیست ها و عربستان و پادویی گروهک منافقین، طراحی شده بود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

انَّ اللهَ یُدافِعُ عن الذینَ آمَنوا اِنَّ اللهَ لا یُحب کُل خوّان کَفور (سوره حج-آیه ۳۸)
(بی‌گمان خداوند از مؤمنان دفاع می‌کند. قطعاً خداوند خیانت‌کاران ناسپاس را دوست ندارد)

حوادث و رخدادهای چند روزه اخیر که به ناآرامی‌ها و اغتشاشاتی در برخی شهرها انجامید از جهات مختلف در خور توجه است. این حوادث در ابتدا بر بستر اعتراضات صنفی و نارضایتی برخی شهروندان از مشکلات اقتصادی شکل گرفت، مشکلاتی نظیر بدکارکردی نظام پولی و بانکی و ظهور پدیده مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته، که بخش قابل توجهی از مردم در اثر آن متضرر شده‌اند و نیز تداوم رکود در اقتصاد کشور که موجب شده است که تعداد زیادی از کارکنان و کارگران بخش‌های تولیدی کار خود را از دست بدهند و مطالبات آنها برزمین بماند و همچنین اعتراض بازنشستگان و جمعی از حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران که به دلیل تنگناهای مالی دولت از دریافت مطالبات و معوقات خویش بازمانده‌اند و این، بعد از آن بود که دولت  دوازدهم در تحقق وعده‌های انتخاباتی خویش در حل سریع و صد روزه مشکلات اقتصادی و رفع تنگناهای معیشتی مردم بازماند.

مردمی که با هزاران امید و آرزو به این دولت برای دومین بار رأی دادند، زبان به اعتراض گشوده و به صورت مسالمت‌آمیز در تجمعات و بعضاً راهپیمایی‌ها اعتراضات خود را اعلام می‌کردند. با نزدیک شدن به نهم دی‌ماه، سالگرد آن حماسه عظیم که موجب خنثی شدن فتنه ۸۸ گردید و در شرایطی که مردم ما و کشورهای منطقه شادمان از شکست داعش و پیروزی‌های مکرر و شگرف جبهه مقاومت اسلامی بر تروریسم، ناامنی و جنگ‌های داخلی بودند و در پی مواضع آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی انتفاضه جدیدی علیه این رژیم در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته بود، دشمن فرصت را مغتنم دانست و با بسیج همه امکانات خود و بکارگیری عوامل گروهک‌های ضدانقلاب و معدود افرادی که طی این سال‌ها تحت تأثیر القائات و اغواهای بیگانگان، از صفوف مردم جدا شده و هویت و حمیت دینی و ملی خود را از دست داده‌اند و به صورت ستون پنجم دشمن عمل می‌کنند، اعتراضات مسالمت‌آمیز و مدنی مردم را از مسیر درست خود منحرف کرده و به خشونت کشیدند و به تخریب اموال عمومی و تعرض به جان و مال مردم، سلب آرامش و امنیت برخی شهرها، اهانت به مقدسات دینی و ملّی، همچون تعرض به مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان و پایین کشیدن و آتش زدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که نماد هویت، موجودیت و استقلال ملت ماست، پرداختند.

این ماجرا برای چندمین بار بالعیان نشان داد که دشمنان این مرز و بوم همچنان و همواره در کار دشمنی، توطئه و فتنه‌انگیزی‌اند، دشمنانی که استقلال، پیشرفت و امنیت این کشور را برنمی‌تابند و برای این‌کار طرح‌ریزی، سازماندهی و هزینه می‌کنند.

حسب اطلاعات موجود، برنامه‌ ایجاد آشوب در ایران، از مدت‌ها قبل توسط دولت آمریکا با همکاری و مشارکت رژیم صهیونیستی و پادشاهی عربستان و پادویی گروهک منافقین و با فرماندهی یک افسر اطلاعاتی آمریکایی با هویت معلوم، طراحی شده بود. آمریکایی‌ها با ایجاد پایگاه‌هایی در برخی کشورهای هم‌جوار و با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های غربی و پول رژیم عربستان، قصد داشتند پروژه ایجاد آشوب و ناآرامی در ایران را تحت عنوان «بهار ایرانی» با الگوگیری از آنچه در لیبی و سوریه انجام شد، طی دو مرحله در ابتدا به صورت «نافرمانی مدنی» و ایجاد «آشوب‌های اجتماعی» در شهرهای پیرامونی و در مرحله دوم با توسل به سلاح و انجام ترور، انفجارات و اقدامات مسلحانه و توسعه آن به مرکز، جنگ داخلی در کشور پدید آورند و پس از آن با دخالت نظامی آمریکا با الگوگیری از آنچه در زمان بوش پسر! در افغانستان و عراق پدید آمد، به خیال خام خود به جمهوری اسلامی ایران پایان دهند!؟

این ماجرا بحمدالله با عنایت و نصرت الهی و هوشمندی و بصیرت بی‌نظیر مردم عزیزمان که با شناخت ماهیت پلید کارگزاران و صحنه‌گردانان آن، برغم تلاش فراوان لشکر رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی و ماهواره‌ها، به سرعت صف خود را از این جریان جدا کردند و به روش‌های مختلف از جمله راه‌پیمایی‌های گسترده، انزجار خویش را از آن اعلام نمودند و نیز آمادگی و سرعت عمل نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی کشورمان، پایان یافت و دشمنان این ملت در ایجاد یک فتنه جدید ناکام ماندند؛ اما این حادثه دارای درس‌ها و عبرت‌هایی است که باید بدان توجه نمود.

۱- حوادث چند روز اخیر در کشور و نقش مردم در خنثی‌سازی این توطئه بزرگ یکبار دیگر این این اصل خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی را اثبات نمود که «مردم رمز حدوث و بقاء انقلاب و جمهوری اسلامی‌اند». این مردم، انقلابی بزرگ و دوران‌ساز را به پیروزی رساندند و نظامی دینی و مردمی بر ویرانه‌های رژیم منحط ستمشاهی بنا کردند و قریب ۴۰ سال برای تحقق آرمان‌های انقلابشان و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایستادگی و فداکاری کردند و برای آن هزینه‌های فراوان دادند که دویست و بیست هزار شهید و قریب پانصدهزار جانباز دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید ترور، جزئی از آن است.

فتنه‌های بزرگی را این ملت با سرپنجه تدبیر و هوشمندی رهبری و بصیرت و ایستادگی و فداکاری خود با موفقیت و پیروزی از سرگذراند که حادثه اخیر یکی از آنهاست. مسؤولان و دولت مردان و کاربدستان نظام این حقیقت را باید به درستی و با تمام وجود دریابند که بدون مردم هیچ حیثیت و موقعیتی ندارند و مسؤولیت آنها و مشروعیت جایگاهشان در گرو خواست و اراده و حمایت مردم است و آنها هیچ شأن و منزلتی جز خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم ندارند. این مردم، امروز از مشکلاتی رنج می‌برند؛ مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی، آسیب‌های اجتماعی، فساد اداری، اختلاف طبقاتی، تبعیض و بی‌عدالتی اموری است که مردم را آزار می‌دهد و موجب طمع دشمنان و سوء‌استفاده آنان در دامن زدن به نارضایتی‌ها و اعتراضات می‌شود. رفع این نابسامانی‌ها در گرو برنامه‌ریزی، اقدام و عمل انقلابی مسؤولان و دستگاه‌های مختلف است.

متأسفانه دولت، که این مردم یکبار دیگر برای آن فرصت خدمتگزاری فراهم کردند، نتوانسته است در حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع تنگناهای معیشتی مردم گام مؤثر و قابل قبولی بردارد. بیکاری، رکود، گرانی، قاچاق و واردات بی‌رویه کالا، ناکارآمدی و فساد در نظام پولی و بانکی و ناتوانی در جذب سرمایه از جمله مشکلات اقتصادی کشور است که همت و تلاش شبانه‌روزی و اقدام انقلابی می‌طلبد. راه عبور از بحران اقتصادی که گریبان کشور را گرفته است، عمل به نسخه شفابخش «اقتصاد مقاومتی» است که مقام معظم رهبری مدام برآن تأکید می‌ورزند و مع الاسف همچنان اقدام مؤثری در عمل به آن صورت نگرفته است و نتیجه آن آشکار نیست.
 
۲- این حوادث حقیقت دیگری را نیز آشکار نمود و از چهره واقعی رسانه‌های بیگانه که با سرمایه‌گذاری گسترده آمریکا و غرب، سالهاست نقش اصلی را در تهاجم فرهنگی و حمله به اندیشه و ادراک ملت ایران و تضعیف ایمان دینی و انقلابی و تغییر فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان برعهده داشته‌ است، پرده برداری نمود. در این حوادث رسانه‌های بیگانه در فضای مجازی، نقش فرماندهی و شبکه ارتباطی جریان آشوب را برعهده داشتند.
فضای مجازی کشور در اثر غفلت و ساده‌اندیشی مسؤولان اجرائی و دستگاه‌های امنیتی در طول این سال‌ها، بی‌هیچ محدودیت و اعمال مدیریتی در اختیار دشمن مهاجم قرار گرفت، آنها با اشغال فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار ارتباطی و اطلاعاتی که با پول و امکانات این ملت مظلوم فراهم آمده است، این آشوب را ایجاد و مدیریت کردند.

اینک زمان آن فرا رسیده است که در مدیریت و بهره‌گیری از فضای مجازی تجدیدنظری جدی صورت گیرد و دولت ضمن توسعه این فضا و فراهم کردن امکان گردش آزاد اطلاعات که حق مسلم شهروندی است، راه سوء‌استفاده دشمنان را از این امکان مسدود نماید.

سالها است که مقام معظم رهبری بر ایجاد «شبکه ملی اطلاعات» و اعمال مدیریت داخلی و بومی بر فضای مجازی تأکید کرده‌اند لکن در اثر اهمال و سهل‌انگاری دولت‌ها، هیچ اقدام مؤثر و ملموسی در این خصوص صورت نگرفته است. حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی که با همت جوانان دانشمند و دلسوز ایرانی ایجاد شده‌اند و اعمال مدیریت بر پیام‌رسان‌های خارجی و جلوگیری از فعالیت آن دسته از پیام‌رسان‌های خارجی که به معیارها و هنجارها و قوانین داخلی احترام نمی‌گذارند و در کنار ترویج بی بندوباری، بی‌دینی و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌ها و شاخص‌های زندگی عزت‌مندانه، به جولانگاه دشمنان این ملت بدل شده‌اند، حداقل کاری است که دولت و دستگاه‌های مسؤول می‌بایست در این خصوص انجام دهند.

۳- وحدت ملی و انسجام داخلی که در پرتو ایمان و اعتقاد ملت ما به اسلام و ارزش‌های الهی و انقلابی و تبعیت توام با عشق وعاطفه از رهبری حاصل آمده است، رکن اساسی قدرت ملی و رمز پیروزی ملت ما در تمامی توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهاجمات دشمنان بوده است و دشمن همواره تلاش کرده است با ایجاد خلل در آن، قدرت ملی ما را تضعیف نماید، در حوادث اخیر نیز این حقیقت خود را نشان داد و وحدت ملی و ارزش‌های مقوم آن، بیش از هر چیز آماج حملات آشوبگران و پیاده نظام دشمن قرار گرفت.

تحریکات قومی در مناطق و شهرهای با تفاوت‌های قومی، حملات به اماکن مذهبی، اهانت به مقدسات دینی، انقلابی و ملی حکایت از عمق کینه و دشمنی دشمنان، با وحدت و انسجام این ملت دارد. از این رو بر تمامی نیروهای انقلاب و آحاد مردم از هر قوم، دین و مذهب و با هر گویش و زبانی، فرض است که از وحدت و انسجام ملی حراست کنند و اندک خللی در آن را نپذیرند.

۴- در پایان ضمن ارج‌گذاری به تلاش‌های قابل تقدیر نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در برخورد با عوامل و مسببان این حوادث خسارت‌بار، انتظار دارد.

قوه قضائیه با آن دسته از افرادی که در فضای هیجانی و به طور ناآگاهانه با آشوبگران همراه شده و مرتکب جرم سنگینی نشده‌اند، با دید اغماض و رأفت اسلامی برخورد نموده و نسبت به مجازات عناصر اصلی و معاندی که به آرمان‌های این ملت خیانت کردند و موجب سلب آرامش و امنیت مردم شدند و به اموال عمومی و جان و مال مردم آسیب رساندند و کشور را در آستانه یک جنگ داخلی قرار دادند، اقدام شایسته و برخورد قاطع صورت دهد.

 جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی/ ۱۵ دی ۹۶

ایجاد حوادث دشمنان اسلامی داخلی مجازی انقلابی اقتصادی آمریکا اقدام مشکلات انقلاب مدیریت اعتراضات دستگاه‌های رهبری جمهوری نیروهای مردمی تنگناهای اطلاعات دادند پیروزی معیشتی بیانیه حقیقت حمایت فراهم امنیت مسؤولان رسانه‌های پیام‌رسان‌های طراحی پایان انسجام عربستان مدت‌ها مختلف امنیتی شده‌اند برخورد اعمال هوشمندی آرمان‌های بصیرت جریان ایستادگی یکبار انتظامی گسترده فراوان حادثه رساندند آشکار نماید امکان ارتباطی خارجی ارزش‌های آشوبگران حملات تمامی برعهده زندگی تأکید سوء‌استفاده ندارند نگرفته نظامی ایمان تضعیف بیگانه فداکاری توطئه مطالبات اقتصاد بانکی مشکلاتی اعتراض مسالمت‌آمیز گرفته صهیونیستی کشورهای اعلام ابتدا شهرها مشارکت همکاری برنامه‌ تاکید پادویی گروهک خداوند اللهَ منافقین امکانات عوامل بهره‌گیری اطلاعاتی فرماندهی دشمنی داشتند ایرانی شهرهای اجتماعی مرحله الگوگیری همواره همچنان عمومی اموال سال‌ها افرادی آرامش اهانت ماجرا استقلال مقدسات توسعه