برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از نخبگان سیاسی، واقع نگر و تیزبین در نحوه برخورد با پدیده‌های نو و غیرقابل پیش‌بینی بود.

مازندمجلس: پروانه مافی درباره شخصیت و ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: ایشان در دوران زندگی خود مواضع واکنشی سریع و خشن، نسبت به سوژه های مختلف نداشت و همواره با دوراندیشی و دقت به بررسی ابعاد مختلف مسائل می پرداخت و با یک نگرش واقع گرایانه از جنبه های مثبت و منفی مسائل را می دید.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور کلی می توان گفت که آیت الله هاشمی محور وحدت در جامعه فارغ از هر نوع نگاه و وابستگی بود. ایشان از جمله مجتهدینی بود که به این نقطه دست یافته بود و واقع نگری ایشان قابل تحسین بود.
وی گفت: ایشان در تمام دوران زندگی خود و در دوران پیش از انقلاب رنج های زیادی کشیده بود. ایشان مسئولیت های حساسی را در دوران جنگ برعهده داشت و هم چنین مسئولیت سازندگی کشور در دوران پس از جنگ را نیز برعهده داشت. همه این ها نشان می دهد که دغدغه اصلی ایشان، مردم بودند. ایشان در تمام دوران زندگی خود چیزی برای خودش نخواست. اما متاسفانه با این همه خدمت و دغدغه مندی نسبت به مردم، بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور منتصب شد، مورد هجمه قرار گرفت. اما ایشان در تمام این دوران به عنوان یار وفادار امام (ره) و مقام معظم رهبری برای مصلحت جامعه و نظام جمهوری اسلامی از حق خود گذشت.
وی افزود: گاهی صبر ایشان خیلی از افراد را به تعجب وا می داشت. ایشان همواره در جایگاه یک پدر مهربان و دلسوز علاقه مند به پیشرفت و توسعه کشور بود و در راه توسعه کشور نیز نقش آفرین بود. هر گونه دلخوری یا چالشی که بین دلسوزان نظام شکل می گرفت، آیت الله هاشمی مسائل را با نیکی و همدلی رفع می کرد. یقین دارم اگر ایشان امروز هم حضور داشت، باز هم به صورت مسالمت آمیز مشکلات را حل می کرد. ایشان به گونه ای رفتار می کرد که بین مسئولان و افرادی که نسبت به شرایط اعتراض دارند، حالت بحرانی ایجاد نشود.
مافی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاگرد امام (ره) بود و راه و روش امام (ره) را پیشه خود کرده بود. ایشان مانع شکل گیری مسائلی می شد که برای مردم زیان آور بود. ایشان همواره به دنبال رسیدگی به دغدغه های گروه های مختلف مردم بود و سعی می کرد که معترضان را نیز راضی نگه دارد تا کار به اعمال زور و فشار بر مردم کشیده نشود.
وی گفت: ایشان با منطق قرآن و با روش مسالمت آمیز و خیرخواهانه راه حل هایی برای مسائل پیش بینی می کرد. متاسفانه امروز ایشان در بین ما حضور ندارد اما شیوه و الگوی سیاسی رفتار ایشان باید سرمشق مسئولان در برخورد با مشکلات باشد.
دوران هاشمی مسائل زندگی دغدغه مختلف همواره جامعه امروز مسئولان توسعه مسالمت رفتار مشکلات عنوان کشیده نخواست وابستگی اسلامی افزود برعهده مسئولیت متاسفانه