برگزیده ها

مازندمجلس: ضرغامی با بیان اینکه فیلتر، سانسور و پالایش گسترده در فضای مجازی ما وجود ندارد، عنوان کرد: بسیاری از کانال های تلگرامی شدیدا علیه نظام و مسؤولان عمل می کنند، اما برخوردی با آنان صورت نمی گیرد لذا از رسانه ها می خواهیم کارآمد باشند.

مازندمجلس:  عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی که با موضوع «مبارزه با مفاسد اقتصادی» در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان گیلان در رشت برگزار شد، با اشاره به شناخت خود از ظرفیت های بالای فضای مجازی، خاطرنشان کرد: بنده در فضای مجازی صفحه شخصی و کانال تلگرامی دارم، اما با وجود همه امکاناتی که طی چند سال اخیر در اختیار فضای مجازی گذاشتیم، نباید از آن غفلت می کردیم. اگر مردم عضو یک پیام رسان داخلی باشند، در زمان بروز مسائل امنیت ملی، دیگر لازم نیست کل پیام رسان فیلتر گردد و مردم دچار مشکل شوند.
وی از رییس جمهور خواست از پیام رسان داخلی حمایت کند و یادآور شد: دولت بر اساس قانون حقوق شهروندی پیام رسان داخلی را تحت نظارت داشته باشد و رییس جمهور به مردم این اطمینان را بدهد که شنودها حداقلی است. برخلاف تصور مردم، جواب دستگاه قضایی نسبت به شنود همواره منفی بوده، اما همه مردم اهمیت امنیت را درک می کنند و به کار دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایمان دارند.
ضرغامی با بیان اینکه فیلتر، سانسور و پالایش گسترده در فضای مجازی ما وجود ندارد، عنوان کرد: بسیاری از کانال های تلگرامی شدیدا علیه نظام و مسؤولان عمل می کنند، اما برخوردی با آنان صورت نمی گیرد لذا از رسانه ها می خواهیم کارآمد باشند، زیرا برخی از اخبار اثربخش نیست و دردی را از مردم دوا نمی کند. خبرنگاران باید کاری را انجام دهند که جامعه به آن نیاز دارد و باید مساله یاب باشند، نه مساله ساز. در واقع با مساله یابی درست است که خبرنگاران می توانند در مسیر حل مشکلات کشور گام بردارند.


مجازی پیام رسان داخلی جمهور باشند ضرغامی امنیت خبرنگاران می کنند فیلتر دستگاه حمایت اطمینان حداقلی قضایی تلگرامی