برگزیده ها

مازندمجلس: اقلیم کردستان عراق ضمن رد اتهام وارد شده به اربیل درباره نقش داشتن در اغتشاشات اخیر ایران اعلام کرد که اربیل هرگز اجازه نمی دهد عامل ایجاد بی ثباتی در کشورهای مجاور باشد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از راشاتودی، اقلیم کردستان عراق خبر مربوط به دست داشتن این اقلیم در اغتشاشات اخیر ایران و اینکه گفته می شود تظاهرات ها از اربیل مدیریت می شد را تکذیب کرد.
«سفین دزی» سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق این اتهامات را بی پایه اساس و به دور از واقعیت توصیف و اعلام کرد که اربیل همواره ثابت کرده که یکی از عوامل ایجاد امنیت و  ثبات در منطقه است و هرگز اجازه نداده و نخواهد داد که عامل ایجاد بی ثباتی و اغتشاش در کشورهای مجاور باشد.
سخنگوی اقلیم کردستان تأکید کرد که اربیل همواره به دنبال داشتن روابط دوستانه با کشورهای مجاور بر اساس احترام به منافع مشترک است.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دیروز در نشست خبری با اشاره به حوادث اخیر تهران و اغتشاشات در برخی شهرهای کشور گفته بود که این اتفاقات سناریویی بود که توسط منافقین، سلطنت طلبان و آمریکا کلید خورد. وی تأکید کرده بود که چند ماه پیش در اربیل عراق جلسه ای بین رئیس میز عملیات ویژه CIA که مسئول میز عملیات ایران است، قصی رئیس دفتر پسر صدام و «هانی تلفا» برادر زن صدام نماینده بارزانی ها، نمایندگان منافقین و نماینده عربستان تشکیل شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود که در این جلسه، تاریخ عملیات در ایران مشخص شد؛ آنها مشخص کردند که اواخر آذرماه با استفاده از فضای مجازی کار را شروع کرده و در دی ماه و بهمن هدف براندازی را دنبال کنند. این عملیات «استراتژی همگرایی نتیجه بخش» نام داشت.
اقلیم عملیات کردستان اربیل اغتشاشات داشتن مصلحت تشخیص نماینده دنبال منافقین کشورهای سخنگوی همواره ایجاد مجاور تأکید