برگزیده ها

مازندمجلس: در کتاب منتشر مایکل وولف درباره ترامپ آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهرا می‌خواست داماد و مشاور ارشدش را در پست وزارت خارجه بنشاند.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه دیلی میل، در کتاب جدید مایکل وولف با عنوان "آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ" آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا و جان کلی که به تازگی رئیس دفتر شده بود، جلسه‌ای داشتند و این ژنرال چهار ستاره امید داشت که درباره چگونگی ترغیب کردن جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ، داماد و دختر ترامپ برای خروج از کاخ سفید بحث شود.  با این حال، جان کلی به سرعت متوجه شد که ترامپ از "تمام جنبه‌های عملکرد آنها راضی است" و آرزوهای بلندپروازانه دیگری هم برای کوشنر دارد.
وولف نوشته است: ژنرال کلی، جارد و ایوانکا را در دستورکارش قرار داده بود؛ اینکه نظر رئیس‌جمهور درباره نقش آنها چیست، اینکه او فکر می‌کند چه کاری درباره آنها اثرگذار است و چه کاری نیست، اینکه او فکر می‌کند اوضاع در آینده چطور پیش می‌رود. هدف تمامی این کارها این بود که باب صحبت محترمانه‌ای برای گفت‌وگو درباره بیرون کردن آنها به وجود آید.
وی در ادامه آورده است: کلی خیلی زود متوجه شد که رئیس‌جمهوری آمریکا از تمام جنبه‌های عملکرد آنها در بال غربی (بال غربی کاخ سفید، یا ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده است) رضایت دارد. "شاید زمانی جارد کوشنر، وزیر خارجه شود"- این تنها تغییری بود که رئیس‌جمهور به نظر می‌رسید آن را پیش‌بینی می‌کرد. حداکثر کار کلی می‌توانست این باشد که رئیس‌جمهور متوجه شود این زوج باید نظم سازمانی در بال غربی را رعایت کنند و نباید برای پیش بردن کارشان از دیگران جلو بیفتند.
طبق گفته‌ها، جان کلی برای ایجاد تغییرات و برقراری نظم در کاخ سفیدی که پیشتر در دوره راینس پریبس به آشوب کشیده شده بود، تلاش می‌کرد و قصد داشت دسترسی به ترامپ و دفتر او را کنترل کند. به نظر می‌رسد که کلی اواخر ۲۰۱۷ در این امر موفق شد. یک گزارش نشان داد که نقش‌های کوشنر و همسرش به رغم عناوین بزرگ آنها در کاخ سفید کاهش یافته بود.
جایگاه ایوانکار و کوشنر در دولت کنونی همواره محل مناقشه بوده است. به گفته وولف، زمانی که ترامپ رئیس‌جمهوری منتخب شد، ان کولتر، از مفسران محافظه‌کار به او هشدار داد که نمی‌تواند به راحتی فرزندانش را به خدمت بگیرد. کولتر گفت: ظاهرا هیچکس این را به شما نگفته است اما شما نمی‌توانید. شما نمی‌توانید فرزندانتان را استخدام کنید.
نویسنده کتاب خشم و آتش شنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت، این افشاگری‌ها همچون کاتالیزوری برای پایان دادن به دولت ترامپ عمل می‌کند که تازه حدود یکسال از ورودش به کاخ سفید می‌گذرد. از سوی دیگر رابطه رئیس‌جمهوری آمریکا با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا متشنج است. ترامپ در نوامبر گفته بود "باید دید که آیا تیلرسون می‌تواند دوره خود را تکمیل کند یا نه." تیلرسون تاکید دارد قصد ترک سمتش را ندارد.
ترامپ در واکنش به مواضع این کتاب گفته است: مایکل وولف یک بازنده تمام‌عیار است که داستان‌هایی سرهم کرده تا این کتاب واقعا خسته‌کننده و غیر حقیقی را به فروش برساند. او از استیو بنن شلخته که وقتی اخراج شد گریه کرد و برای شغلش التماس می‌کرد، استفاده کرد. حال استیو شلخته از طرف همه مثل یک سگ دور انداخته شده است. خیلی بد است!
ترامپ آمریکا درباره کوشنر رئیس‌جمهور رئیس‌جمهوری اینکه می‌کند تیلرسون می‌کرد متوجه خارجه کولتر کنونی نمی‌توانید آرزوهای شلخته استیو بلندپروازانه زمانی جنبه‌های مایکل عملکرد نوشته ژنرال گزارش ایوانکا