برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهدات الزام‌آور این پیام‌رسان شد.

مازندمجلس: بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز یک شنبه 17 دی‌ماه در نشست خبری با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس که پیرامون ناآرامی‌های اخیر در کشور برگزار شده بود، گفت: امروز جلسه مشورتی با مسئولان شورای عالی امنیت ملی و وزرای اطلاعات و کشور و سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران و نیز سردار اشتری فرمانده ناجا و آقای علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما پیرامون بررسی ابعاد مختلف اغتشاشات در روزهای اخیر داشتیم و نمایندگان مجلس و برخی اعضای کمیسیون نیز مواردی را مطرح کردند.
نعمتی افزود: از آنجا که این اتفاقات به سرویسهای جاسوسی آمریکا ارتباط داشت از زوایای مختلف در این جلسه به آن پرداخته و مواردی نیز از طرف نمایندگان مطرح شد و مسئولان مربوطه نیز قرار شد این موارد را بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  تصریح کرد: آقای لاریجانی مباحثی در مورد اتفاقات اخیر در کشور مطرح و براین نکته تأکید کرد که باید بحث وحدت و همبستگی در جامعه را جدی بگیریم و نکته دیگری که آقای لاریجانی مطرح کرد این بود که اگر کسی بی گناه در این اتفاقات دچار اشتباه شده به دقت بررسی شود تا خدای ناکرده حقی تضییع نشود.
نعمتی با بیان اینکه وزیر کشور اعداد و ارقام شفافی در رابطه با تعداد بازداشتی های ناآرامی های کشور ارائه نکرد گفت: به صورت طبیعی تعدادی بازداشت شدند که قرار شد سپاه و وزارت اطلاعات در این زمینه گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت شده در اتفاقات اخیر گفت: موضوع دانشجویان دستگیر شده در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که قرار شد وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری کند و در هفته آینده گزارشی از آن به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: یکی از بحثهایی که در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد این بود که چرا صداوسیما گزارشهای شفافی از اغتشاشات اخیر به مردم منعکس نکرده تا فضا برای بعضی از سایتهای معاند فراهم شود و آقای علی عسگری نیز مواردی را مطرح کرد و قرار شد اگر قصوری در این زمینه وجود دارد مورد برریس قرار گیرد تا خدای ناکرده در آینده شاهد این موارد نباشیم.
نعمتی اضافه کرد: سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه نیز به اقدامات ناجا و بسیج در کنترل ناآرامی ها اشاره کرد و براین نکته تأکید کرد که سپاه به میدان وارد نشد و عملا خیلی دخالتی نداشت.
وی با اشاره به بررسی موضوع فیلترینگ تلگرام در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: با توجه به اینکه فیلترینگ تلگرام از سوی شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته قرار شد با تمهیدات لازم فیلترینگ تلگرام رفع شود که البته رفع آن بستگی به تعهداتی دارد که مجموعه تلگرام باید به کشور بدهد؛ در این جلسه تأکید شد که تعهد تلگرام برای رفع فیلتر در ایران الزامی است و با توجه به فضای کشور و اقداماتی که یکی از سایتهای معاند علیه نظام داشته این تعهد تلگرام الزام آور است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: در این جلسه از وزارت ارتباطات خواسته شد که تعهدات الزام آور تلگرام برای رفع فیلتر در ایران را به طور جدی پیگیری کند.
نعمتی تصریح کرد: رفع فیلتر تلگرام منوط به الزام تعهد صاحبان آن شده که وزارت ارتباطات در این زمینه باید موضوع را پیگیری کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه بالاخره نام اتفاقات اخیر چیست و باید نام آن را اغتشاش، ناآرامی یا چیز دیگری بگذاریم گفت: در مقطعی اعتراضات به بحث معیشتی بود وقتی که عده ای به دنبال برهم زدن آرامش و اوضاع کشور بودند آیا نمی‌توان نام آن را اغتشاش گذاشت؟
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که کمیسیون های امنیت ملی و آموزش و تحقیقات پیگیری دانشجویانی که در این اغتشاشات درگیر شدند باشند و گزارشی از آن به مجلس ارائه دهند.
تلگرام بررسی ارائه پیگیری امنیت اتفاقات نعمتی رئیسه کمیسیون تأکید سخنگوی وزارت فیلتر موضوع ناآرامی اغتشاشات مواردی گزارشی شورای زمینه غیرعلنی اشاره امروز سردار اطلاعات فرمانده فیلترینگ الزام بازداشت تعهدات خبرنگاری سایتهای ارتباطات اغتشاش اضافه معاند آینده دانشجویان تصریح عسگری صداوسیما مختلف جانشین سلامی پیرامون مسئولان نمایندگان گزارش ناکرده اینکه دیگری براین موارد لاریجانی شفافی