برگزیده ها
اسلامی: ملاک اشتغال گزارش تامین اجتماعی است/ دستگاه ها نباید برای فعالین اقتصادی مزاحمت ایجاد کنند/ برای پیشرفت باید همگرا شد

اختصاصی مازندمجلس: نشست هم اندیشی نمایندگان کارگران و بازنشستگان با استاندار مازندران دیروز در سالن اجتماعات تامین اجتماعی شهرستان ساری برگزار شد

اختصاصی مازندمجلس: اسلامی در آغاز این نشست با اشاره به برخی مسائل کلان کشور و مرور مشکلات اقتصادی عنوان کرد: کشور ناخواسته به اقتصاد دولتی گرفتار شد. مشکلات مختص استان مازندران نیست. افزایش قدرت نظارت، کاهش تصدی گری، ساده سازی امور و ایجاد دولت الکترونیک گام هایی است که دولت در جهت تقویت بخش خصوصی برداشته است.

وی در خصوص موضوع اشتغال و آمار های مرتبط نرخ بیکاری گفت: ملاک اشتغال برای ما گزارش بیمه تامین اجتماعی است و نمی توانیم آمار دیگری را بپذیریم. بر اساس گزارش تامین اجتماعی از پارسال تا به امروز 3هزار بیمه شده‌ی جدید داشتیم.

استاندار مازندران در ادامه افزود: در حال رسیدگی هستیم تا ظرفیت های اشتغال و تولید را حفظ کنیم. سهم صنعت از اقتصاد استان مازندران 12.5درصد است که 10درصد از معدل کشوری کمتر می باشد. اکنون 220کارخانه به علت عدم بازپرداخت تسهیلات تعطیل شده اند. دولت در حوزه مالکیتی و دعوای بین شرکا نمی تواند ورود پیدا کند.

اسلامی با اشاره به دستگاه‌های مرتبط با حوزه کسب و کار گفت: دستگاه‌ها تسهیل‌گری و پشتیبانی کنند تا فعالیت و کسب و کار ادامه پیدا کند و اشتغال پا برجا بماند. دستگاه‌ها نباید برای فعالین اقتصادی مزاحمت ایجاد کنند.

وی همچنین در خصوص حوزه حمل و نقل عنوان کرد:  باید به حمل و نقل ترکیبی تاکید کنیم و این فضا را بوجود بیاوریم.

استاندار مازندران گفت: با وام بانکی نمی توان اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد. وام هزینه تولید را افزایش می دهد. امیدوارم شرکت های بزرگ استان شفاف سازی مالی انجام دهند و شرکت‌های خود را به بورس و فرا بورس ببرند.

اسلامی در بخشی پایانی صحبت هایش مطرح کرد: باید به الگوی مشخص و تعریف شده برسیم. در استان واگرایی زیاد است. هرروز که می گذرد با انجمن و کانون جدیدی مواجه می شوم. برای پیشرفت باید همگرا شد. من مازندرانی ام چون استاندار مازندرانم. باید مازندران را متحول کنیم و این اتفاق رقم نمی خورد مگر اینکه یکدیگر را قبول داشته باشیم و همگرا شویم. باید با واگرایی خداخافظی کنیم. باید الگویی برای رفتار مدیریت با مردم ترسیم کنیم.

 

 گزارش از سید محمدمهدی کیا

ایران مازندران اقتصاد توسعه واگرایی همگرایی پیشرفت استانداری مازندران محمد اسلامی وام تسهیلات رونق اشتغال بیکاری