برگزیده ها

مازندمجلس: دولت عربستان اعلام کرد: ۱۱ شاهزاده این کشور در اعتراض به توقف پرداخت قبوض آب و برق و تجمع آنها در برابر کاخ سلطنتی عربستان، دستگیر شدند.

مازندمجلس: دادستان کل عربستان از دستگیری ۱۱ نفر از شاهزادگان سعودی در پی اعتراض به لغو پرداخت قبوض آب و برق آنها توسط دولت عربستان خبر داد.
این شاهزادگان که در برابر درب ورودی کاخ سلطنتی عربستان به نشانه اعتراض تجمع کرده بودند، به اعدام یکی از بستگان خود در سال ۲۰۱۶ نیز معترض بودند.
این دستگیری‌ها یکی دیگر از نشانه‌ها تشدید اختلاف بین خاندان سلطنتی است؛ چراکه بسیاری از اعضای خاندان سعودی مخالف قدرت گرفتن بن‌سلمان هستند.
محمدبن سلمان که اتفاقاً به دولت ترامپ نیز بسیار نزدیک است، اخیراً طرح تغییرات زیادی را در عربستان آغاز کرده است که ازجمله آنها اعمال سیاست ریاضت اقتصادی و کاهش محدودیت‌های اجتماعی است.
در ماه نوامبر نیز مقامات امنیتی عربستان ده‌ها نفر از شاهزادگان این کشور را به اتهام فساد مالی دستگیر کرده و در هتل لوکس پنج‌ستاره ریتز کارلتن ریاض زندانی کردند.
به گفته منابع آگاه تاکنون چند نفر از این شاهزادگان آزاد شده و آنها برای آزادی خود میلیاردها دلار به خاندان حاکم باج داده‌اند.
بنابه گفته دادستان عربستان ۱۱ شاهزاده دستگیرشده مخل نظم و امنیت عمومی بوده و به یکی از زندان‌های امنیتی منتقل شده‌اند و باید منتظر محاکمه باشند.
عربستان شاهزادگان سعودی خاندان اعتراض امنیتی سلطنتی دادستان دستگیر شاهزاده