برگزیده ها

مازندمجلس: نهادهای اطلاعاتی آمریکا اذعان کردند که قابلیت‌ها و توانایی‌های مربوط به برنامه های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را دست کم گرفته‌اند.

مازندمجلس:
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به این مساله اذعان دارند که قابلیت های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ را دست کم گرفته اند.
این روزنامه آمریکایی افزود: نهادهای اطلاعاتی آمریکا در آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به وی اطمینان داده بودند که 4 سال زمان نیاز خواهد بود تا کره شمالی بتواند موشک بالستیکی را تولید کند که قادر به رسیدن به سواحل آمریکا باشد. بنابر این وقت کافی برای کند کردن و متوقف نمودن توسعه و ساخت چنین موشک هایی وجود دارد و واشنگتن می تواند بر روی مذاکره و تدابیر تقابل جویانه تمرکز کند.
ولی پس از آنکه کره شمالی بمب هیدروژنی آزمایش کرد و چندین موشک را طی ماه های گذشته شلیک کرد که یکی از آنها قادر به رسیدن به جزیره گوام بود، نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این جمع بندی رسیدند که قابلیت های هسته‌ای و موشکی کره شمالی و شانس این کشور برای دستیابی به فناوری های خارجی را دست کم گرفته اند، این مساله موجب شده است تا کره شمالی با دسترسی به فناوری موتور موشک، بتواند برنامه توسعه موشکی خود را تسریع بخشد.
تحلیلگران بر این باورند که چنین اشتباهات محاسباتی از آنجا ناشی شده است که کره شمالی نیز به همان مقدار زمان نیاز خواهد داشت که سایر کشورها در زمان جنگ سرد برای دستیابی به فناوری موشکی و هسته‌ای نیاز داشته اند.
هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز به این مساله اذعان کرده است که رهبر کره شمالی در تلاش خود برای تبدیل این کشور به یک قدرت هسته‌ای بسیار سریعتر از آن چیزی بوده که اکثر افراد تصور می کردند.
شمالی هسته‌ای موشکی آمریکا نهادهای اطلاعاتی مساله اذعان روزنامه فناوری توسعه دستیابی بتواند تایمز نیویورک قابلیت گرفته ترامپ