برگزیده ها

مازندمجلس: عماد خمیس گفت که حمایت‌های ایران از سوریه علیه گروه‌های تکفیری به تقویت توان نظامی ما و شکست داعش منجر شده است.

مازندمجلس:  حجت‌الاسلام احمد سالک نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش نامه نیوز سالک در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات فیمابین گفت: همواره در طول تاریخ روابطی مثبت و برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده است که پشتوانه محکمی برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در برابر گروه‌های تروریستی بر ضرورت بازسازی این کشور تأکید کرد و افزود: انتقال تجارب بازسازی زیرساخت‌ها بعد از جنگ هشت ساله جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به توسعه اقتصادی سوریه کمک کند.
سالک همچنین بر ضرورت گفتگو و رایزنی میان مقامات عالیرتبه دو کشور در مجامع بین المللی تصریح کرد و ادامه داد: همکاری در مجامع بین المللی و منطقه‌ای به تقویت و تحکیم مراودات دو کشور منجر خواهد شد.
نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در مجلس در پایان با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا تشدید بحران در منطقه و تقویت رژیم صهیونیستی است که باید با اتحاد و یکپارچگی کشور‌های اسلامی با این سیاست مقابله کرد.
در ادامه این دیدار عماد خمیس نخست وزیر سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر ملت سوریه در منطقه می‌دانیم و حمایت‌های ایران از سوریه علیه گروه‌های تکفیری به تقویت توان نظامی ما و شکست داعش منجر شده است.
نخست وزیر سوریه در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری سوریه و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
بنابر این گزارش، در این دیدار احمد صفری، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن علیجانی زمانی و سیدصادق طباطبایی نژاد نمایندگان مردم کرمانشاه، مشهد، تهران و اردستان و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز حضور داشتند که با بیان نظرات خود بر توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه‌های مختلف تأکید کردند.
سوریه اسلامی ایران جمهوری توسعه دیدار پارلمانی تقویت گسترش ادامه اقتصادی گروه‌های منطقه دوستی مجامع المللی صهیونیستی سیاست تأکید آمریکا ارتباطات گزارش گفتگو حمایت تاکید مناسبات ضرورت تروریستی فیمابین بازسازی