برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر اطلاعات حوادث تلخ روزهای گذشته کشور را نیازمند آسیب شناسی دانست و گفت: با نگاه ژرف و واقع بین می‌توان به ریشه‌یابی حوادث اخیر پرداخت و از آن‌ها عبرت گرفت.

مازندمجلس: حجت الاسلام سید محمود علوی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی به تشریح علل و زمینه‌های اتفاقات اخیر کشور پرداخت.
وی با بیان اینکه حوادث تلخ روزهای گذشته نیاز به آسیب شناسی دارد، اظهار داشت: باید با نگاه کارشناسانه، غیر متعصبانه، واقع بینانه و فراجناحی ریشه‌ها و علل این اتفاقات را شناسایی و در جهت پیشگیری و جلوگیری از تکرار آن‌ها در آینده گام برداشت.
وزیر اطلاعات، درس آموزی از حوادث و بحران‌ها را از آموزه‌های مورد تأکید در دین و شرط موفقیت در امور دانست و افزود: با نگاه ژرف و واقع بین می‌توان به ریشه‌یابی حوادث اخیر پرداخت و از آن‌ها عبرت گرفت.
وی به استراتژی دشمنان و معاندین در آشوب‌های دی‌ماه اشاره و بیان داشت: دشمن با آگاهی نسبت به مسائل و مشکلات کشور از مدت‌ها قبل اوضاع را به دقت رصد کرده و در صدد دامن زدن به نارضایتی‌ها و تشدید آن‌ها بود.
حجت الاسلام علوی، تسری دامنه نارضایتی‌ها به گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی را راهبرد دوم دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که دامنه اعتراضات گسترش یافته و به قشر خاصی بسنده نشود.
وی سیاسی و امنیتی کردن نارضایتی‌ها را از دیگر اهداف دشمنان در ماجرای اخیر برشمرد و گفت: عناصر ضدانقلاب و معاند در فراخوان‌های خود برنامه‌ریزی خاصی را برای عمومی کردن اغتشاشات و تجمعات داشتند که با هوشیاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی این توطئه خنثی شد.
وزیر اطلاعات مدیریت مطلوب بحران اخیر را مرهون هماهنگی خوب بین نهادهای درگیر دانست و افزود: همه دستگاه‌ها اعم از شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، ناجا، سپاه و بسیج با همدلی و هم افزایی خوبی در عرصه مدیریت بحران به میدان آمدند.
وی با تأکید بر حفظ اتحاد و همدلی و هوشیاری در دوران پس از این وقایع گفت: اگرچه این مسئله در کف خیابان خاتمه یافته؛ اما باید مراقب تبعات و التهابات موجود در جامعه بود.
آن‌ها حوادث نارضایتی‌ها دشمنان دامنه امنیتی همدلی بحران مدیریت هوشیاری افزود تأکید شورای الاسلام ریشه‌یابی اتفاقات پرداخت اعتراضات اطلاعات دانست