برگزیده ها

مازندمجلس: در پی برخورد دو کشتی در آب‌های چین، ۳۲ نفر از جمله ۳۰ ایرانی ناپدید شدند و بر اساس آخرین اطلاعات، نفتکش آتش گرفته و روی آب شناور است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد که یک کشتی نفتکش ایرانی که اپراتور آن یک شرکت صاحب نام در حمل نفت است، پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته و نفت آن در دریای شرق چین نشت کرده است.

بر اساس بیانیه ای که مقامات چینی منتشر کردند، در بعد از ظهر شنبه به وقت چین، نفت‌کش سانچی که در پاناما رجیستر شده است با کشتی سی‌اف کریستال چین در فاصله ۱۶۰ مایل دریایی با سواحل شانگهای، برخورد کرده است.

روز یکشنبه اعلام شد که ۳۲ خدمه نفت‌کش مفقود شده‌اند؛ این در حالی است که نفت‌کش سانچی از ایران به مقصد کره‌جنوبی در حرکت بود و ۱۳۶۰۰۰ تن تقطیرات نفتی، که نفتی فوق سبک است، را حمل می‌کرد.

بر اساس برآوردها، این محموله معادل حدود ۱ میلیون بشکه نفت است که ارزش آن بر اساس قیمت‌های کنونی نفت، ۶۰ میلیون دلار است.

در عین حال، مقامات چین اعلام کرده‌اند که ساچی تا این لحظه، همچنان روی آب شناور بوده و آتش گرفته است؛ به نحوی که نفت، نشت کرده است و بر این اساس، ما به تلاش‌های خود برای نجات ادامه می‌دهیم.

بر این اساس، مقامات چین، ۴ کشتی نجات و ۳ قایق پاکسازی را در ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز به وقت تهران، به منطقه اعزام کرده‌اند.

کره جنوبی هم برای امداد، کشتی و هلیکوپتر ارسال کرده است.

تلویزیون دولتی سی‌سی‌تی‌وی چین هم تصاویری از کشتی در حال سوختن و دود سیاه و غلیظی که از آن بر می‌خواست، منتشر کرد.

جدیدترین گزارش‌ها تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز، بر اساس داده‌های ردیابی کشتی رویترز نشان می‌دهد ساچی در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و تحت مدیریت شرکت ملی نفت‌کش‌ ایران (ان‌آی‌تی‌سی) است.

مالک ثبت شده این کشتی هم شرکت کشتی‌رانی برایت بوده و قرار بود از جزیره خارک ایران به سوی کره‌جنوبی حرکت کند و روز یکشنبه به دائسان این کشور برسد.

این نفت‌کش با سی‌اف کریستال برخورد کرد که در هنگ‌کنگ رجیستر شده است و طبق اعلام دولت ۶۴۰۰۰ تن غلات را از ایالات متحده به استان جنوبی چین، گوانژو منتقل می‌کرد.

ایران نفت‌کش اعلام رویترز مقامات یکشنبه برخورد میلیون می‌کرد کرده‌اند کره‌جنوبی جنوبی امروز سانچی گرفته ایرانی منتشر رجیستر سی‌اف کریستال