برگزیده ها

مازندمجلس: رضا پهلوی در سخنانی مضحک برای زیر سوال بردن حضور گسترده ایرانی‌ها در انتخابات مدعی شد: «کارمند دولت اگر در انتخابات شرکت نکند، از کار برکنار می‌شود؛ دانشجویی که می‌خواهد به دانشگاه برود، اگر کارت دانشجویی اش مهر انتخابات نخورد، نمی‌تواند ادامه تحصیل بدهد!»

مازندمجلس: پس از جنجال‌هایی که در اغتشاشات پیش آمد و بعضی از افراد شعار‌هایی را برای زیر سؤال بردن ایران در راستای حمایت از اپوزسیون سر داد‌ند، واکنش‌هایی در بین سلطنت‌طلب‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای بوجود آمد.دراین‌بین رضا پهلوی پس از این اتفاقات برای یافتن جایگاهی در میان اغتشاشات بود. در جدیدترین واکنش رای متوهم خاندان پهلوی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: الان دیگر خواسته مردم تغییر و پایان این نظام و جایگزینی آن با یک نظام جدید است که تنها می‎تواند یک نظام دموکرات و سکولار باشد.
وی سعی کرد در ژست رهبر باهوش و مقتدر اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایفای نقش کند که یک گاف بزرگ تمام بازی را به هم ریخت. او در سخنانی مضحک برای زیر سوال بردن حضور گسترده ایرانی‌ها در انتخابات مدعی شد: «کارمند دولت اگر در انتخابات شرکت نکند، از کار برکنار می‌شود؛ دانشجویی که می‌خواهد به دانشگاه برود، اگر کارت دانشجویی اش مهر انتخابات نخورد، نمی‌تواند ادامه تحصیل بدهد!»
این در حالی است که مهر انتخابات فقط در شناسنامه ثبت می‌شود. این گاف عظیم به سرعت با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی مواجه شد.سمیر با ذکر خطای فرزند شاه مخلوع پهلوی نوشت: ادعای مضحک #رضا_پهلوی در گفتگو با بی‌بی‌سی: #دانشجویی که می‌خواهد دانشگاه برود، اگر #کارت_دانشجویی_اش، مُهر انتخابات نخورد، نمی‌تواند ادامه تحصیل بدهد!مجید جان! اونیکه مُهر میشه #شناسنامه است نه کارت دانشجویی!

رضا طرفی از فعالین دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: رضا ربع پهلوی:اگر دانشجویی روی کارت دانشجویش مهر شرکت در انتخابات نباشه جمهوری اسلامی اونو از دانشگاه اخراج می‌کنه. پ. ن:ملت نخندید ایشون حق داره این طورحرف بزنه، چون تا حالا نه خودش انتخابات برگزار کرده نه باباش...


سجاد زندی‌لک در طنزی با انتشار تصویر یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های دهه شصت و هفتاد نوشت: به نظرتون کارت دانشجویی قدرت بیشتری داره؟ یا علامت مامور مخصوص حاکم بزرگ میتیکومان؟


توهم سلطنت از رضاخان تا نوه کبیر!خاندان پهلوی پس از فرار از ایران سالهاست خود را محق حکومت بر ملت و تمامی منابع کشور می‌دانند. رضا ربع پهلوی بار‌ها با انداختن خود میان وقایع مختلف کشور، سعی در ژست لیدری اپوزیسیون جمهوری اسلامی گرفته است. این مساله باعث شد بسیاری به سراغ حماقت‌های موروثی خاندان پهلوی بروند. به عنوان مثال در لابه لای خاطرات امیر اسدالله علم می‌توان خوشبینی کاذب محمدرضا پهلوی به قدرت خود را مشاهده نمود. همین خوشبینی مفرط در نهایت با سقوط مفتضحانه خاندان پهلوی و فروپاشی دربار توامان شد. در این جا به بخش‌هایی از خاطرات علم اشاره می‌کنیم: با هواپیمای چارتر ایران ایر به همراه شاه به زوریخ رفتم. درباره اوضاع بین المللی و انواع مختلف سلاح‌ها صحبت کردیم. شاه حسابی سرحال است. گفت: من بر اثر تجربه دریافته ام که هر کسی با من در بیفتد پایان غم انگیزی پیدا می‌کند. ناصر که دیگر وجود ندارد. جان و رابرت کندی هر دو کشته شدند، برادرشان ادوارد هم که آبرویش رفته، خروشجف از کار برکنار شد. این لیست پایان ندارد. همین فرجام در انتظار دشمنان داخلی من نیز هست. مصدق را ببین، همینطور قوام... رهبری ایران در سراسر خاورمیانه مورد قبول سراسر دنیاست!
فرید ابراهیمی هم در قالب طنز در مورد گاف و توهم رضا پهلوی نوشت: رضا ربع پهلوی اومده توی بی بی سی میگه جمهوری اسلامی دانشجویی رو که روی کارت دانشجوییش مُهر شرکت در انتخابات نباشه از دانشگاه اخراج میکنه. آخه قازقلنگ! توی انتخابات شناسنامه رو مهر میکنن نه کارت دانشجویی رو. بخدا حرف نزنی نمیگن لالی، شازده دوزاری!


یکی دیگر از کاربران نیز با انتشار تصویر کارت دانشجویی‌اش گفت: رضا پهلوی گفته تو ایران دانشجویی که روی کارت دانشجوییش مُهر شرکت در انتخابات نباشه از دانشگاه اخراج میشه. شوعاف نباشه کارت دانشجویی من اینه!


علی نصرتی هم در مورد کارکرد‌های کارت دانشجویی از منظر خاندان پهلوی نوشت: مثلا حالا یکی دانشجوعه بگیره بزندت ازش شکایت نمیکنی؟ یا باهاش تصادف کنی پیاده شه کارت دانشجویی نشونت بده میگی داداچ شرمنده نمیدونستم دانشجویی دمت گرم زدی به ما بشین برو؟ نفهم، بفهم طرف اغتشاشگر چه فرقی میکنه کی و چی باشه!



رضا پهلوی، شورای ملی و دیگر هیچشهریور امسال «ربع پهلوی» که ریاست شورایی خود خوانده به نام «شورای ملی ایران» را به عهده داشت طی بیانیه‌ای از ریاست این شورا استعفا داد. رادیو زمانه در خبری تحت عنوان «رضا پهلوی ریاست خود را تمدید نکرد؛ بحران در میان سلطنت‌طلبان» در این مورد نوشت: رضا پهلوی که رئیس سازمان بحران‌زده‌ای به نام "شورای ملی ایران” است، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ریاست خود بر این سازمان را تمدید نمی‌کند.
"شورای ملی ایران” در فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف جمع کردن سلطنت‌طلبان گرد یک سازمان تشکیل شد، اما از ابتدا دچار چند دسته‌گی بود و در میان سلطنت طلبان پذیرش عمومی نیافت و همه آن‌ها با آن همراه نشدند. حتی عده‌ای شروع به انتقاد علنی از شاهزاده کردند. تلویزیون‌های لوس‌آنجلس که ابتدا مدافع "شورای ملی ایران” به رهبری رضا پهلوی بودند، به تدریج به تقابل با آن افتادند. در فایل صوتی‌ای که از رضا پهلوی منتشر شده او آن‌ها را "تلویزیون‌های فکسنی” می‌خواند.
شکست‌های پیاپی «ربع پهلوی» و دیگر مخالفان حکومت ایران در این شورای پرحاشیه، در نهایت کار را به جایی رساند که بانی آن، ناامیدی خود را از موفقیت‌آمیز بودن فعالیت‌های «شورای ملی ایران» اعلام داشته و رسما از ریاست آن کناره‌گیری کرد و این شورای غیرملی را بی‌صاحب و رهبر رها کند.
پیشتر نیز رضا پهلوی در مصاحبه‌ای با رادیو فردا به نوعی انصراف خود از ادعای پادشاهی ایران را اعلام کرده بود. جریان سلطنت طلب روز به روز به انزوای خود در نزد ملت ایران بیش‌تر واقف شده است و این اتفاقات به صورت آشکار نشاندهنده حذف شدن این جریان از معادلات سیاسی ایران است.
یکی از کاربران توییتر هم در شوخی با سوتی لیدر خاندان پهلوی نوشت: یه کارت دانشجویی دارم در حد، به بالاترین قیمت میفروشمش، مصونیت کاملم داره نسبت به خیلی چیزا مخصوصأ زندان؛ رووش مهر انتخاباتم خورده. مشتری بودید سایر آپشناشم بهتون میگم!

وحید زند هم با یادکردی از گاف شبکه بهایی منوتو در مورد آزادسازی شهر ایذه از طریق دریا توسط سپاه پاسداران نوشت: فقط شبکه #من_و_تو میتونه سوتی رضا ربع پهلوی در مورد کارت دانشجویی رو مخفی کنه بعد از افاضات تفاله‌های پهلوی به عنوان سخنان آزادی خواهانه صحبت کنه.



منبع: خبرگزاری دانشجو
پهلوی دانشجویی ایران انتخابات شورای دانشگاه خاندان ریاست نباشه جمهوری اسلامی اخراج عنوان شناسنامه سلطنت پایان کاربران اعلام ایران” رهبری ندارد سراسر دانشجوییش میکنه تمدید آن‌ها تلویزیون‌های جریان ابتدا سلطنت‌طلبان رادیو همراه بیانیه‌ای تصویر اپوزیسیون برکنار می‌خواهد بی‌بی‌سی واکنش اغتشاشات شبکه‌های اتفاقات نخورد نمی‌تواند مختلف خاطرات خوشبینی حکومت انتشار ادامه تحصیل ادعای نهایت