برگزیده ها
گروه صنعتی گلرنگ، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران کارگاه برگزار کرد

مازندمجلس: مدیر ارشد گروه صنعتی گلرنگ تاکید کرد: « با برگزاری کارگاه‌ در دانشگاه می‌خواهیم ثابت کنیم در صنعت هم می‌توان به دانشجو اهمیت داد و با حضور آنان چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد.

مازندمجلس: مدیر ارشد گروه صنعتی گلرنگ تاکید کرد: « با برگزاری کارگاه‌ در دانشگاه می‌خواهیم ثابت کنیم در صنعت هم می‌توان به دانشجو اهمیت داد و با حضور آنان چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد.

به گزارش ایلنا، ارتباط نزدیک‌تر صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشجویان برای ارتقا بهره‌وری در بخش‌های مختلف بازاریابی و فروش، هدف کارگاه دو روزه‌ای بود که توسط یک گروه صنعتی شناخته شده، برگزار شد.

 گروه صنعتی گلرنگ به دانشگاه رفته بود تا تجربیات سال‌ها کارآفرینی، تولید و فروش را با دانشجویان به اشتراک بگذارد و این رویداد مجالی برای آشنایی دانشجویان با فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی این هلدینگ که مجموعه‌ای از نشان‌های تجاری معروف مانند گلرنگ، سافتلن، اویلا، فامیلا، اکتیو، بایودنت و ... برای همه ایرانیان شناخته شده است.

درآستانه نیمه دی‌ماه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دو روز داغ را با بحث و چالش‌های دانشجویان با مسوولان بخش‌های مختلف این کارگاه پشت‌سر گذاشت تا «آشنایی با هلدینگ گلرنگ و واحد بازاریابی» همراه با معرفی مفاهیم حوزه‌های «تبلیغات»، «روابط عمومی»، «تحقیقات بازار»، «مدیریت ارتباط با مشتریان CRM،‌CEM »، «باشگاه مشتریان»، «دیجیتال مارکتینگ»، «مستر دیتا» و «هویت» با ارائه مدیران مرتبط در گروه صنعتی گلرنگ و پرسش‌های دانشجویان، باز شود.

وارد باشگاه 500 شرکت برتر جهان می‌شویم

«فضای دانشگاه با محیط کسب‌وکار متفاوت است و کارگاه‌هایی از این دست، باعث ایجاد شناخت واقعی دانشجویان از این نوع فضاها و همچنین، آشنایی مدیران هلدینگ گلرنگ با ایده‌های دانشجویان می‌شود» این بخشی از سخنان محسن امینی‌نیک، مدیر بازاریابی هلدینگ گروه صنعتی گلرنگ در آغاز کارگاه بود.

وی با تشریح دشواری‌های کسب‌و‌کار در بخش خصوصی واقعی به وضعیت فعالیت گروه صنعتی گلرنگ اشاره کرد و افزود: این شرکت یکی‌ از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده بخش خصوصی است و با جدیت حفظ استقلال حرفه‌ای و مالی را دنبال می‌کند.

وی گفت: مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ به دنبال حضور این مجموعه در میان 500 شرکت برتر دنیا است و لازمه آن، لذت‌آفرینی در فضای کسب‌و‌کار این بنگاه است.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ همچنین یادی از بنیانگذار این مجموعه حاج کریم فضلی کرد و ادامه‌داد: آرزوی ایشان فعالیت یکصد هزار نیروی کار در گروه است، رویکردی که باعث حفظ پویایی این گروه در ادوار دشواری چون جنگ و تحریم، شده‌است تا با اعتماد مردم، برخی برندهای این هلدینگ، بیشترین سهم بازار را از آن خود کند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش که بزرگترین مجموعه فروشگاهی کشور است، به دل محلات ایران برود.

این مدیر ارشد گروه صنعتی گلرنگ در خاتمه تاکید کرد: « با برگزاری کارگاه‌ در دانشگاه می‌خواهیم ثابت کنیم در صنعت هم می‌توان به دانشجو اهمیت داد و با حضور آنان چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد. اقتصاد مقاومتی از اجزای متعددی تشکیل شده که یکی از آنها منابع انسانی غنی کشور و دانش انباشته شده در نسل جوان تحصیلکرده ماست و گروه صنعتی گلرنگ برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها کاملا مهیا شده است».

اثربخشی تبلیغات ، تحقیقات بازار

بخش دیگری از کارگاه دو روزه گلرنگ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، به حوزه تبلیغات در گروه صنعتی گلرنگ اختصاص داشت. در این کارگاه مباحثی درباره تحولات تبلیغات در دنیا، مراحل ایجاد کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات در شرکت‌های تابعه، نحوه نظارت هلدینگ، تحلیل وضعیت آنان، همچنین بودجه‌بندی‌ در گروه، استراتژی و هدف‌گذاری در کمپین و بررسی اثربخشی تبلیغات مورد بررسی قرار گرفت و سوالات دانشجویان در این زمینه مطرح شد.

در بخش دیگری از این کارگاه درباره بخش اثرگذار تحقیقات بازار داده‌هایی ارائه شد و نوع نگرش گروه صنعتی گلرنگ به این مفهوم در کنار استفاده از سیستم‌های آنلاین نظرسنجی مانند «نظر پرس» در اختیار مخاطبان قرار گرفت. با توجه به استقبال صورت‌گرفته به‌دلیل بار آموزشی موضوع، مدت زمان زیادی به پرسش و پاسخ این بخش اختصاص داده‌شد.

حوزه بکر ارتباط با مشتریان

 مدیریت ارتباط با مشتری در سطح بین‌المللی، نگاهی به وضعیت آن در داخل ایران و نوع نگاه گروه صنعتی گلرنگ به این مقوله، بخش دیگری از کارگاه را به خود اختصاص داد. وظایف بخش CRM، جمع آوری دیتا، CALL CENTER و اهمیت مدیریت تجربه مشتری، تجربه برای فروش و مزیت رقابتی، با اسلاید ارائه شد و در بخش پرسش و پاسخ نیز دانشجویان، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. در این بخش همچنین از داده‌های حاصل از حضور برخی دانشجویان در مجموعه کورش‌مال و پردیس سینمایی آن که با 14 سالن به‌عنوان یکی از حوزه‌های فرهنگی گروه صنعتی گلرنگ ساخته شده است، برای ارائه مثال عینی از ارتباط مشتری استفاده شد که به شدت مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

از مستر دیتا تا بازآفرینی هویت

نیاز هلدینگ به مستردیتا و راهکار دستیابی به آن، تعریف پروژه مستر دیتا، تشریح مشکلات و تبدیل آن به مساله‌ای برای به دست‌آوردن راهکار که همان مستردیتا بود و درنهایت دستیابی به باشگاه مشتریان، موضوع مورد بحث بخش دیگری از کارگاه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بود. بازآفرینی سند هویت گروه صنعتی گلرنگ، حساسیت‌ها و مشکلات آن، چگونگی شکل‌گیری ایده بازآفرینی هویت و دستیابی به نقطه امروز، موضوع مورد بحث در کارگاه بود.

خلق روابط عمومی و ظهور دیجیتال مارکتینگ  

 روابط‌عمومی در یک مجموعه تولیدی، در خدمت فروش است و مرز مشخصی میان روابط عمومی و تبلیغات تجاری وجود دارد. روابط عمومی، دارای یک فرایند است و به عنوان بخش زنده سازمان، توسعه روابط‌انسانی یعنی روابط تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را دنبال می‌کند. این مفاهیم در بخش مربوطه در کارگاه دو روزه گروه صنعتی گلرنگ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در عین حال دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای جدید آن به‌عنوان عوامل تحول در فروش، توسط مسوول مربوطه در هلدینگ گلرنگ به دانشجویان ارائه شد.

 

 

 

 

 

 

گلرنگ صنعتی دانشجویان کارگاه دانشگاه هلدینگ تبلیغات مدیریت بازاریابی روابط ارائه مجموعه دانشکده تهران ارتباط همچنین عمومی دیگری مشتریان بازار تولید دیجیتال باشگاه موضوع مشتری مارکتینگ دنبال وضعیت استفاده اختصاص اهمیت تحقیقات دستیابی بازآفرینی آشنایی ایران اثربخشی برگزار می‌کند مربوطه تاکید مشکلات بررسی شرکت‌های به‌عنوان استقبال مستردیتا تجربه راهکار درباره تشریح مانند مفاهیم حوزه‌های چرخ‌های تجاری شناخته درآورد بخش‌های مختلف دانشجو می‌توان برگزاری کسب‌و‌کار خصوصی فعالیت واقعی ایجاد می‌خواهیم کارگاه‌ مدیران بزرگترین