برگزیده ها
رانت 102 هزار و 500 میلیارد تومانی توقف ثبت سفارش واردات خودرو در جیب ۹ نفر

مازندمجلس: مجری برنامه تلویزیونی پایش از رانت 102 هزار و 500 میلیارد تومانی توقف ثبت سفارش واردات خودرو برای ۹ نفر خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، کیا داوود اسفندیاری مجری برنامه پایش در برنامه شب گذشته گفت : سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود. در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: عده ای از واردکنندگان خودرو که تعداد آنها ۹ نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.
خبری از سامانه حقوق نجومی نیست
مجری برنامه پایش با بیان اینکه طبق ماده 29 قانون برنامه ششم، در سال جاری که دو ماه از آن باقی مانده، دولت موظف بود که سامانه اعلام حقوق مدیران را راه اندازی و حقوق مدیران را در معرض دید عموم قرار دهد، اما تاکنون 293 روز از سال گذشته و دولت هیچ اقدامی در این باره نکرده است.
اسفندیاری با بیان اینکه مردم مطالبه گر و پیگیر قول های مدیران هستند، گفت: مردم از من می پرسند که هفته گذشته حقوق مدیری که در تهران نشسته و به شرکت نمی رود ، اعضای هیئت مدیره ای که در چند جا سرکار هستند و بازنشستگان را گفته اید و مسئول مربوطه قول پیگیری داده، تاکنون چه شده است؟
خودرو پتروشیمی زیر پای زن  یکی از مدیران هلدینگ
مجری برنامه پایش در این برنامه با اشاره به نیاز جامعه و کشور به شفاف سازی، گفت : اکنون خودروی یک شرکت پتروشیمی زیر پای زن یکی از مدیران سابق یک هلدینگ اقتصادی است و آن خودرو در اختیار خانواده آن مدیر است و آن را به بیت المال نمی دهند.
مجری برنامه پایش در این برنامه اشاره کرد که رویکرد برنامه شفافیت است و تخلفات را افشا می‌کند.

م

برنامه خودرو مدیران میلیارد گذشته افزایش واردات سفارش تاکنون تومانی پتروشیمی هلدینگ اینکه اشاره اکنون میلیون تعرفه تعداد اسفندیاری سامانه