برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه حق مردم هر کشور است که در جهت اثبات مسائل سیاسی گام بردارند و این یک امر طبیعی است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی جلوگیری از فروپاشی نظام های مستقر و تجزیه کشورهای منطقه است و البته برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات و امنیت بیشتر هم آماده هستیم.

مازندمجلس: کمال خرازی در پنل تخصصی «ترتیبات امنیتی غرب آسیا» که در دومین کنفرانس امنیتی تهران برگزار شد، با اشاره به سوءاستفاده برخی از قدرت ها از خیزش‌های مردمی منطقه، گفت: در طول چهل سال اخیر منطقه غرب آسیا دچار تحولات زیادی شد که از جمله آن می‌توان به تجاوزهایی که به کشورهای همسایه انجام شد اشاره کرد و از جمله این تجاوزها می توان به تجاوز عراق به ایران، تجاوز شوروی سابق به افغانستان، تجاوز عراق به کویت، تجاوز آمریکا به عراق و در شمال آفریقا تجاوز کشورهای غربی به لیبی و تحولاتی که در پس از زمان انقلاب عربی افتاد اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین دخالت‌های غیرقانونی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله در سوریه و عراق و در بحرین و یمن تحولات زیادی را موجب شد و شرایط ناگواری را در منطقه فراهم کرد.
وزیر امور خارجه پیشین ایران با تاکید بر اینکه حرکت‌های مردمی که در منطقه رخ داده حق مردم هر کشور بوده است، گفت: حق مردم هر کشور است که در جهت اثبات مسائل سیاسی گام بردارند و این یک امر طبیعی است اما سوءاستفاده برخی از قدرت‌ها از این خیزش های مردمی را هم شاهد بوده ایم و در سوریه دیدیم که با دخالت‌های بیگانگان، ارسال اسلحه و حمایت از گروه‌های تروریستی، موجبات کشتار و تخریب و بدنامی اسلام را فراهم کردند.
وی افزود: از تحولات دیگری که در این سال‌ها با آن روبرو بودیم ظهور هویت‌های نوظهور چه در قالب گروه‌های تکفیری و چه در قالب گروه‌های مقاومت و مردمی است که در برابر تروریست ایستادند و توانستند تا حد زیادی پروژه‌های تروریستی را نابود کنند.
خرازی با بیان اینکه با اوضاع درهمی که در منطقه داشته‌ایم و مشکلات زیادی که شاهدش بوده‌ایم باید دنبال راه حل برون رفت از مشکلات باشیم، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از فروپاشی نظام‌های مستقر و نیز تجزیه کشورهای منطقه است که همواره آن را دنبال کرده ایم و برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای کاهش تنش ها و ایجاد ثبات و امنیت بیشتر آماده هستیم.
منطقه کشورهای تجاوز زیادی مردمی تحولات ایران اشاره گروه‌های خرازی مشکلات دنبال دخالت‌های بردارند سوریه اینکه مسائل تروریستی سیاسی فراهم باشیم مستقر نظام‌های فروپاشی جلوگیری اثبات امنیتی سیاست سوءاستفاده جمهوری اسلامی