برگزیده ها
در انتظار قدم اول دولت برای مبارزه با رانت و فساد و دروغ هستیم

مازندمجلس: رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: چشم امید ما به دولت برآمده از رای مردم است دولتی که شعارش مبارزه با رانت فساد سیستماتیک و دروغ بود.

مازندمجلس: رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: چشم امید ما به دولت برآمده از رای مردم است دولتی که شعارش مبارزه با رانت فساد سیستماتیک و دروغ بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش امین الضرب که در ۱۳۴ سالگی اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت در حال برگزاری است مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سابقه اتاق بازرگانی گفت: یک قرن پیش امین الضرب به همراه تعدادی از تاجران در شرایطی که کشور در بحران سیاسی و اقتصادی به سر می برد به حاکم وقت نامه نوشت و شرایط بحرانی کشور را تشریح کرد و راهکار ارائه داد.

وی ادامه داد: نکته ای تاریخی در آن نامه وجود داشت؛ و آن اینکه در حالیکه کشور در قحطی و رکود به سر می برد و عده ای در کشور فقط مانع تراشی می کردند و جلوی هرگونه حرکت اقتصادی و پیشرفت را در کشور می گرفتند؛ این نامه چنان بر روی جامعه اثر گذار بود که از آن تاریخ به بعد بازار و تاجران در جامعه از احترام خاصی برخوردار شدند.

خوانساری گفت: این حرکت تاجران و احترام جامعه به آنها درحالی است که حاکمان وقت به غیر از فساد بوروکراسی زائد و هدر دادن منابع مالی کار دیگری نداشتند در حالی که اصناف و تاجران در مجلس اول مشروطه نقش اصلی را داشتند.

وی افزود: بخش خصوصی امروز اشتغال ایجاد می کند و میلیاردها تومان مالیات و بیمه می دهند و ارز وارد کشور می کنند آن هم در شرایطی که کمترین حمایت از آنها می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: مردم ایران تشنه امید، زندگی شرافتمندانه و دور از فقر هستند ؛امید یعنی کار آفرینی بدون رانت و دسترسی به درآمد نفتی کارخانه خود را چرخاندن.

وی تاکید کرد: دولت اگر می خواهد امید را دوباره به جامعه برگرداند بایستی به حرف یک قرن پیش تاجران گوش کند و آن هم این است که کار را به اهلش بسپارند. اگر ۱۳۴ سال قبل بخش خصوصی توانست الان هم می تواند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: چشم امید ما به دولت برآمده از رای مردم است دولتی که شعارش مبارزه با رانت فساد سیستماتیک و دروغ بود. ما گام اول را برداشتیم حالا منتظر دولت هستیم.

 

تاجران بازرگانی جامعه تهران اقتصادی خوانساری مبارزه الضرب اشاره خصوصی شرایطی احترام دولتی همایش هستیم برآمده شعارش سیستماتیک