برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به خبری که از وزیر خارجه آلمان مبنی بر گفت و گو با ایران درباره رویدادهای داخلی اخیر منتشر شده بود تاکید کرد که گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا در خصوص برجام خواهد بود و خبرسازی‌های دیگر در این مورد بی اساس و بی مبناست.

مازندمجلس: محمد جواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا مقامات آلمان از شما خواسته‌اند که در خصوص گفت وگو درباره وقایع اخیر کشور به آلمان سفر کنید؟ گفت: صحبتی که بین ما شده این است که توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برجام دارد به خصوص باتوجه به سیاست‌های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درمورد برجام برگزار شود.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های اسرائیلی تلاش کردند خبرسازی کنند در این زمینه که این خبرسازی ها هم بی اساس و هم بی مبنا است.
ظریف در مورد تحولات اخیر در کشور گفت: در خارج تلاش کردند از این موضوع سوء استفاده کنند. این واقعیت است که در ایران مردم برخلاف متحدین منطقه‌ای کشورهای مداخله‌گر در این موضوع، حق دارند اعتراض کرده و نظر و انتقادات‌شان را مطرح کنند. البته انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت‌آمیز حق مردم بوده و با خشونت هم فرق دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم نشان دادند ضمن این که اعتراض را حق خود می‌دانند خشونت را نمی‌پذیرند و برنمی‌تابند، افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند از این حرکت یک سوء استفاده سیاسی برای اهداف خود کنند. دیدیم که چگونه در شورای امنیت و حتی با وجود اعمال فشاری که در این شورا داشتند و روش‌های نامناسب، منزوی شده و همه کشورها به جای این که درمورد مسائل مورد نظر آنها صحبت کنند درخصوص ضرورت حفظ برجام و امتناع از دخالت در امور داخلی صحبت کردند و از اینکه بخواهند این موضوع را بهانه‌ای برای استفاده اهداف سیاسی کنند اظهار نگرانی کردند. براساس تمام گزارش هایی که از جاهای مختلف حتی در داخل آمریکا و از طریق مقالاتی که نوشته شد و آنطور که تلویزیون های آمریکایی گفتند این جلسه نشان داد که گرایش دولت جدید آمریکا در سطح جهانی گرایشی منزوی است.
به نوشته ایسنا، ظریف گفت: جمهوری اسلامی، نظامی است مبتنی برمردم و ما قدرت ، اقتدار، پیشرفت و همه چیزمان را مدیون مردم هستیم . نظام به جد اعتقاد دارد که مردم ولی نعمت ما هستند و بیش از همه نگران وضع مردم و معیشت مردم هست و تلاش می‌کند که در این زمینه علاوه بر تلاش، نظرات مردم را بشنود. البته مردم راه خود را از خشونت و اغتشاش جداکردند.
موضوع اعتراض برجام خشونت استفاده سیاسی اینکه اهداف نوشته ایران آمریکا منزوی زمینه باتوجه آلمان مسالمت‌آمیز درمورد گزارش درباره خبرسازی البته