برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از پیدا شدن جسد یکی از مفقودین حادثه برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باری چینی خبر داد.

مازندمجلس: محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - با اشاره به حادثه برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باری چینی در آبهای چین و مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش ایرانی اعلام کرد: اقدامات برای انتقال این جسد به شانگهای و شناسایی هویت آن در حال انجام است.
به گزارش نامه نیوز راستاد بر ادامه جست‌وجو برای پیدا کردن سایر مفقودین تاکید و اظهار کرد: عملیات اطفاء و امداد ادامه دارد اما حجم حریق و انفجار در تمام مخازن کشتی به میزانی است که عملیات امدادرسانی را با سختی و مشکل مواجه کرده است اما کماکان عملیات ادامه دارد.
به گفته وی، خاموش کردن حریق نفتکش به دلیل وزش باد سخت شده است. از سوی دیگر شعاع باد به گونه‌ای است که کشتی‌های کمکی نمی‌توانند به این نفتکش آتش گرفته از شعاع چند صد متری نزدیک شوند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که در شبکه خبری تلویزیونی سخن می‌گفت افزود: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برای حضور در محل حادثه به بندر شانگهای اعزام شده و به زودی در مراحل امداد و بررسی سانحه حضور خواهد یافت.
یک فروند کشتی فله‌بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی که متعلق به ایران بود، ‌ ساعت ۲۰ به وقت محلی روز شنبه ( ۱۶ دی ماه) در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه نفتکش ایران دچار حریق شد و ۳۲ خدمه آن که ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند، مفقود شدند.
نفتکش ایران ایرانی ادامه حادثه عملیات امداد بنادر دریانوردی فروند شانگهای راستاد برخورد مفقود مفقودین گزارش