برگزیده ها

مازندمجلس: توکلی گفت: برخی می‌گویند آقای علم‌الهدی تا کنون از مردم دفاع نکرده است و حالا این کار را می‌کند و این حمایت شبهه ایجاد کرده است. خوب در زمانی ایشان به اشتباه از مردم حمایت نکرده است و حالا حمایت می‌کند. این کار که ربطی به راه‌اندازی تجمعات ندارد. اگر در چنین وضعیتی بهره‎برداری جناحی کنیم کار بسیار خطرناکی مرتکب شده‎ایم.

مازندمجلس: احمد توکلی گفت: اعتراضات اخیر مربوط به یک حادثه نیست و نگرانی هایی که مردم در سالیان اخیر پیدا کرده اند در شکل گیری اعتراضات نقش داشته است. آنچه که باعث بروز اعترضات علنی و جمعی شده، همین مسائل اقتصادی بوده است. برای مثال شاهد آن بودیم که موسسات اقتصادی مردم را چپاول کردند و مجازات نشدند. من خودم شخصا با دبیر کل بانک مرکزی تماس گرفتم و گفتم چرا این افراد را راه نمی دهید تا صحبت کنند. من به آنها گفتم که این افراد مظلوم واقع شده اند و باید به حرف های آنها رسیدگی شود.درحالی که نه تنها با آنها صحبت درستی نشد بلکه در برخی موارد آنها را کتک می زدند. این موضوع هم در مقابل قوه مجریه و هم در مقابل قوه قضاییه و مجلس اتفاق افتاده است.
به گزارش نامه نیوز اهم سخنان وی از این قرار است:* در این سالها شاهدیم که ناراحتی های مردم انباشته شده است اما چون صداقت در بین مسئولین دیده نمی شود این موضوع باعث دور شدن مردم و مسئولین شده است. نه تنها مشکل را ریشه ای حل نمی کردند بلکه مثلا در موضوع سپرده گذاران شاهد بودیم که مسئولین گاهی نمک به زخم مردم می پاشیدند. این موارد به مانند خیلی مسائل دیگر مردم را عصبانی کرده است و از آستانه تحمل آنها گذشته است، در نتیجه شاهد شرایط امروز هستیم.
*مسئولین برای مقابله با مفاسد تعلل کرده اند. برای مثال بارها می گویند که «فلان موسسه مجوز نداشته است»، اگر مجوز نداشته است چرا اجازه ادامه فعالیت به این موسسه داده شده است. همان زمان که بازرسان بانک مرکزی را به موسسه ثامن الحجج راه نمی دادند، رئیس کل بانک مرکزی آقای بهمنی برای مدیر عامل این موسسه تقدیر نامه صادر کرده است! این تناقض را مردم باید چگونه ببینند.
*مجموعه ای از عوامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در طی این سالها منجر به اتفاقات اخیر شده است. بخش اول آن مطالبات مردم است که کاملا بر حق است. وقتی می گویند"مخالفین هم بیایند، رای دهند"، یعنی تنها رای بدهند! آیا مخالفین اجازه صحبت کردن ندارند؟ اگر مخالفین بخواهند تجمع کنند کجا باید این اتفاق بیفتد، آیا چنین شرایطی وجود دارد؟ خیر.
*این نعمت است که حکومتی ها و مقامات مسئول از آقای رئیس جمهور تا وزرا و رییس قوه قضاییه همگی گفته اند "مطالبات مردم برحق است و باید به آن توجه شود" . همین حرف زمینه ساز رفع مشکل است. اغتشاشگران فریب خورده باید از مردم جدا شوند و همزمان به مطالبات مردم نیز باید توجه شود. این موضوع بسیار مهمی است که مسئولین ما به آن توجه نشان داده اند و باعث می شود مردم بتوانند به صورت سازمان یافته و مسالمت آمیز اعتراض خود بیان کنند.
*کاملا مشخص است که قسمتی از این اغتشاشات از سوی کشورهای غربی حمایت می شود و گرنه کدام ایرانی پرچم ایران را به آتش می کشد و یا مسجد و یا حسینیه آتش می زند. در چنین شرایطی اگر ما به دنبال مقصر داخلی بگردیم خیلی بیچارگی است و در خلاف جهت منافع ملی است.  
مسئولین موسسه موضوع مطالبات مرکزی مخالفین اقتصادی گویند نداشته کاملا ایران شرایطی اجازه اتفاق بودیم مسائل اعتراضات افراد موارد توکلی قضاییه مقابل سالها