برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور رئیس‌جمهور گفت: باید به این باور برسیم صندوق‌های رای در کشورها راه حل بسیاری از مشکلات است. احساس قدرتمند بودن این توهم را ایجاد می‌کند که جنگ‌افروزی ایجاد شود، تجربه نشان داده است راهی که با توهم ایجاد شود، پایانش جنگ است.

مازندمجلس: حسام الدین آشنا، در دومین کنفرانس امنیتی تهران عنوان کرد: استدعا می‌کنم صحبت‌های امروز دکتر ظریف دکترین امنیت منطقه‌ای تلقی شود که اولویت دولت رئیس جمهور روحانی است.
به گزارش نامه نيوز، وی با اشاره به اینکه شش آسیب منطقه‌ای ما را تهدید می‌کند، گفت:  نخست جنگ‌ها هستند که منطقه ما را   تهدید می‌کنند و این ظرفیت را دارند که باعث جنگ داخلی شوند که جز فرسودگی چیزی ندارند.
آشنا یادآور شد:‌ دوم ترویسم  است؛ ایران تنها کشوری است که همیشه درگیر تروریسم بوده، این کشور در اوایل دهه ۸۰ با ترور فیزیکی رو به رو بود. ما که تجربه تروریستی عقیدتی را داریم متوجه هستیم که تروریسم چه خطری می‌تواند، داشته باشد.
وی افزود: نکته سوم  تجزیه‌طلبی است، منطقه ما ظرفیت‌های جدی را با توجه به شکاف‌های قومی و قبیله‌ای برای این امر دارد. مورد چهارم حضور بیگانگان در منطقه است، در طول تاریخ بیگانگی برای انرژی و سایر مسائل در منطقه بوده‌اند.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه پنجمین نکته انبار شدن تسلیحات کشتار جمعی و  رقابتی است که کشورها برای تسلیحاتی شدن دارند و ما نگران کرده است، گفت: صداهایی شنیده می‌شود که برخی کشورها به سمت سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای گام برداشته‌اند این رقابت پایانی جز جنگ افروزی ندارد.
وی گفت: آخرین نکته کشورهای فروپاشیده هستند؛ مسئله حکم‌رانی بسیار مهم است، همه کشورها از مرزهایی برخوردار هستند اما کشورها و دولت‌های فروپاشیده می‌توانند امنیت منطقه را به خطر بیاندازند. ایجاد حس اعتماد و امنیت نیازمند همکاری همه‌جانبه است. مشارکت همه کشورها لازم است هیچ کشوری نمی‌تواند با ناامن کردن منطقه برای خود امنیت فراهم کند.
آشنا با تاکید بر اینکه وقتی کشوری مرزهای خود را باز می‌گذارد تا تروریست‌ها از خاک آن وارد کشور دیگر شوند، تروریست‌ها از خاکی دیگر برای ورود به همین کشور استفاده می‌کنند، گفت: کشوری در مقابله با ریزگردها کاری نمی‌کند و کشوری دیگر  سیاست‌های آبی را خود را تغییر می‌دهد پس حکم‌رانی بسیار مهم است باید به این باور برسیم صندوق‌های رای در کشورها راه حل بسیاری از مشکلات است.
وی خاطرنشان کرد: مسئله خویشتن‌داری بسیار مهم است گاهی بسیاری از کشورها با عصبانیت راه‌حل نشان می‌دهند. احساس قدرتمند بودن این توهم را ایجاد می‌کند که جنگ‌افروزی ایجاد شود، تجربه نشان داده است راهی که با توهم ایجاد شود، پایانش جنگ است.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: ایران در مسئله هسته‌ای نشان داد تقدم دیپلماسی بر قدرت‌های نظامی بیشتر است. ایران مبارزه با تروریسم، افراط‌گری، و توجه به محیط زیست را اولویت خود در منطقه قرار داده است.
منطقه کشورها کشوری ایجاد امنیت مسئله تروریسم اینکه بسیار ایران هسته‌ای فروپاشیده بسیاری کشتار تروریست‌ها حکم‌رانی تجربه منطقه‌ای فراهم ناامن مشکلات اولویت می‌کند مشاور صندوق‌های دارند رئیس‌جمهور