برگزیده ها
با وجود کمبود آب و افزایش بهره‌وری می‌توانیم تولید محصول بیشتر داشته‌ باشیم

مازندمجلس: وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود آب گفت: این قدر ظرفیت نهفته و جای کار با وجود کم آبی وجود دارد که سطح زیر کشت نیشکر که نصف دهه هفتاد است، اما تولید دو برابر شده و آب به مراتب کمتر شده، اما تولید بیشتر است.

مازندمجلس: محمود حجتی امروز در دومین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیش کسوتان عرصه اقتصادی به مناسبت 134 امین سال تاسیس اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت، گفت: همه گرد هم آمده‌ایم که از خلاقیت ها و تلاش بزرگ مردانی که در گوشه کنار کشور و تاریخ کشور منشا خیرات و اثرات بوده‌اند، تجلیل کنیم که یکی از این نمونه ها آقای امین الضرب است و تقدیر کنیم از کسانی که در آن مسیر گام بردارند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در کارهای گذشتگان ما پشتکارهای فراوانی بوده و این طور نبوده که یک شبه بخواهند نتیجه کار خود را ببینند. ما امروز دنباله راه و مسیر آنها هستیم.

وی افزود:  ظرفیت هایی که در وجود انسان نهاده شده حد و حصر ندارد و خیلی کارها می‌توانیم انجام دهیم که نمی‌کنیم و ممکن است این انجام ندادن‌ها از جهل و یا خستگی باشد. 

حجتی با بیان اینکه ظرفیت‌های پیرامون را اصلا نمی‌بینیم، اظهار داشت: چه برسد به اینکه از آن ظرفیت ها استفاده کنیم و در این شرایط بعضی وقت ها آیه یاس می خوانیم که چرا دیگران این گونه هستند و ما نیستیم.

وی با اشاره به کمبود آب اظهار داشت: این قدر ظرفیت نهفته و جای کار با وجود کم آبی وجود دارد و سطح زیر کشت نیشکر در این روزها که نصف دهه هفتاد شده است، اما تولید دو برابر شده و آب به مراتب کمتر و سطح زیر کشت کمتر است، اما تولید بیشتر است.

وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت های داخل دریا و سواحل اشاره کرد و افزود: در تولید میگو که در محروم ترین مناطق کشور پرورش می یابد در 4 سال گذشته از تولید 12 هزار تن به 30 هزار تن دست یافته‌ایم و بازارهای خوبی هم برای آن یافته‌ایم. 

حجتی اظهار داشت: هر جایی که اصرار و پافشاری بر انجام کار داشته باشیم هم ظرفیت هایی زیادی پیرامون ما وجود دارد و هم توانایی هایی در وجودمان هست که با ایده گرفتن از گذشتگان می‌توانیم آن را به مرحله عمل برسانیم. 

وی با بیان اینکه گذشتگان هیچ گاه از کمبودها نگفتند، اظها رداشت: ما به دلیل تنبلی و سستی نباید از الطاف خداوند ناامید شویم.

ب

تولید ظرفیت کشاورزی افزود گذشتگان اینکه اظهار می‌توانیم یافته‌ایم اشاره پیرامون تجلیل کمبود بیشتر باشیم بازرگانی امروز