برگزیده ها
برخی در تحریم و پس از برجام از تلاش اقتصادی نایستاده‌اند/ ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور کار می‌کنند

مازندمجلس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز هم کسانی در جامعه هستند که پا جای پای امین‌الضرب گذاشته‌اند و چه در دوران تحریم و چه در دوران پسا برجام اقدامات ارزنده انجام داده و در رونق و رکود از تلاش باز نایستاده‌اند.

مازندمجلس: محمد شریعتمداری امروز در دومین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیش کسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 134 امین سال تاسیس اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت، گفت: حاج امین‌الضرب و پسرش جامع نگر بودند و به موضوع تجارت و صنعت به تنهایی نپرداختند و در حتی اقدام به چاپ بحارالانور کردند و وجهه سیاسی آنها در کنار کمک‌هایی که مردم در دوران قحطی کردند، بارز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حتی این دو بزرگوار با اندیشه پویای سید جمال الدین اسدآبادی همراه بودند و فشارهای زیادی از حکومت وقت به دلیل این مسئله در آن دوران به آنها وارد می‌شد.

وی افزود: حرکت در حوزه مسائل فرهنگی از اقدامات این دو بزرگوار بود و عمل صالح آنها امتداد داشت. 

شریعتمداری بیان داشت: یکی از موضوعاتی که مفسران در انجام عمل صالح به آنها اشاره می‌کنند، میانه روی است که به آن عمل می کنند و حتی این الضرب فرزندش را به صبر دعوت می‌کند که این مسائل نشان می‌دهد که امین الضرب عمل صالح را می شناخته و به آن عمل می‌کرده است. 

وی افزود: البته امروز هم کسانی در جامعه هستند که پا جای پای امین الضرب گذاشته اند و در شرایط امروز چه در دوران تحریم و چه در دوران پسا برجام اقدامات ارزنده ای انجام داده اند و در رونق و رکود از تلاش باز نایستاده اند و خود را از همه پیچ و خم ها به مقصد نهایی تولید رسانده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: البته در جامعه ما مراسمی از این دست که از تلاشگران عرصه اقتصاد و تولید تشکر و قدردانی شود، کم وجود دارد و خوشخال هستم که رئیس اتاق بازرگانی تهران در این مسیر گام برداشته و این کار جای تشکر دارد.

شریعتمداری گفت: در کشور ما علیرغم مشکلات، امیدهای فراوانی است، به طوری که 85 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در عرصه صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود:  اگر چه با مشکلاتی که در حوزه بانک ، بیمه و مقررات کسب و کار مواجه هستیم، اما اگر با امید در حل مشکلات صنعتی گام بر داریم، می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

وزیر صنعت ؛ معدن و تجارت بیان داشت:  به امید آن روز که دولت، مجلس و پارلمان بخش خصوصی بتوانند با ایجاد سهولت در فضای کسب و کار گام های بزرگ و موثری در عرصه اقتصاد بردارند و کارآفرینان در شرایط بهتری در جمهوری اسلامی ایران کار کنند. 

تجارت صنعتی دوران افزود اقتصاد امروز شریعتمداری مشکلات الضرب بازرگانی البته شرایط تولید اقدامات جامعه تهران برجام تحریم امین‌الضرب کارآفرینان بزرگوار مسائل