برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه گفت: خروج احتمالی آمریکا و هرگونه برخورد غیر منطقی آنها با برجام با برخورد متناسب و سنگین ایران مواجه خواهد شد و حاصل این تصمیمات برای آمریکا بسیار مهم است و اگر دچار خطای فاحشی رخ دهد منجر به پشیمانی دولت آمریکا می‌شود.

مازندمجلس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود که امروز دوشنبه برگزار شد، در خصوص جلسه شورای امنیت درباره ایران و نتایج آن گفت: اتفاقی که در سیاست خارجی آمریکا در یکسال اخیر به وقوع می‌پیوندد و آنچه در جلسه اخیر شورای امنیت اتفاق افتاد خود گویای شکست دیگری اضافه بر شکست‌های ترامپ است.

به گزارش نامه نیوز وی افزود:‌ جامعه جهانی نشان داد که دوران جدید دوران دیگری است و کار ترامپ در کشاندن مسئله داخلی یک کشور به شورای امنیت که خلاف موازین بین‌المللی بود، با پاسخ جدی شورای امنیت و نه بزرگ روبرو شد و این می‌تواند برای ترامپ درس عبرتی باشد. این شکستی بود در ادامه شکست‌های دیگر وی نه در منطقه و بلکه در سطح جهان.
سخنگوی وزارتخارجه در خصوص ضرب الاجل تحریم‌ها و طرح اصلاح برجام روی میز سنا و کاخ سفید و موضع ایران در این خصوص گفت: در این خصوص فعلا پیش داوری نمی‌کنیم اما آنچه در جمهوری اسلامی ایران از گذشته مد نظر بوده، پیش بینی‌های سناریوهای احتمالی است و برای هر گونه تصمیم سناریوهای ایران اتخاذ شده و همه گزینه‌ها برای هر شرایطی روی میز ایران قرار دارد و به تناسب نوع تصمیمات دنبال کرده و به سرعت اجرایی می‌کنیم. با توجه به ماهیت برجام که یک تعهد بین‌المللی است، خروج احتمالی آمریکا و هرگونه برخورد غیر منطقی آنها با برخورد متناسب و سنگین جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و حاصل این تصمیمات برای آمریکا بسیار مهم است و اگر دچار خطای فاحشی رخ دهد منجر به پشیمانی دولت آمریکا می‌شود.
ایران آمریکا شورای امنیت سخنگوی ترامپ برجام جمهوری سناریوهای اسلامی احتمالی وزارت برخورد تصمیمات بین‌المللی شکست‌های درباره هرگونه منطقی پشیمانی خارجه تصمیم دیگری دوران