برگزیده ها

مازندمجلس: يک فعال اصلاح‌طلب گفت: نظام جمهوری اسلامی و کشور دشمن دارد و دشمنان هرجا ساز ناکوکی را ببینند، طمع می‌کنند تا به فضا دامن بزنند اما اگر مسئولان درست عمل کنند دشمنان خفه می‌شوند.

مازندمجلس: حجت الاسلام هادی غفاری درباره ضرورت تحلیل و ریشه یابی درست مسئولان از تجمعات اعتراضی اخیر و سوق ندادن همه علل و عوامل به خارج مرزها به خبرآنلاین گفت: اگرچه مسئولان به نقش عوامل خارجی در ناآرامی‎های اخیر اشاره کردند اما خودشان می دانند که زیربنا و عوامل اتفاقات اخیر چیست؟ مگر آنکه بخواهند خود را گول بزنند که این کار ناشایستی است.
به گزارش نامه نيوز، وی با اشاره به عواقب ریشه یابی نادرست مسائل و وقایع مهم در کشور افزود: وقتی خبری درست تحلیل و ریشه یابی نشود، مسئولان بد نتیجه می گیرند و راه حلی پیدا می کنند که انحرافی است. طبیعتا آثار اقدامات آنها نیز بد می شود. بنابراین اول باید درست ریشه یابی را انجام داد و سپس راه حل درست را پیدا کرد.
این فعال اصلاح طلب با اشاره به گسست بین نسلی به وجود آمده که در همه نمادهای جامعه قابل رویت است، گفت: ما با دو هدف مبارزه با استبداد داخلی و مبارزه با استعمار خارجی انقلاب کردیم. در در مبارزه با استعمار خارجی بالای 90 درصد موفق بودیم اما در برچیدن استبداد داخلی که مظاهرش در محیط خانواده، کار، جامعه و غیره وجود دارد، باید گام های موثری برداشت.
وی با بیان اینکه مشکلات داخلی ما به خودمان مربوط است و بیگانه حق ورود و دخالت ندارد، افزود: من به عنوان کسی که هیچ فردی جرأت ندارد من را به بیگانه منتسب کند چون تمام جان و سرمایه ام را برای انقلاب دادم و خواهم داد، می گویم در برآورده کردن رشد اقتصادی و رفع موانع کسب و کار، موفق نبوده‌ایم. امروز وضعیت بیکاری، اقتصاد ناسالم و عدم سرمایه گذاری مناسب را در کشور شاهدیم و این مسائل مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه مشکلات صدای مردم را درآورده و مسئولان باید دنبال راه حل باشند، افزود: یک روز یک راننده تاکسی در شیراز من را شناخت و گفت «من قرار بود مدیر یکی از بانک ها شوم اما در گزینش از من پرسیدند نماز شب اول قبر چند رکعت است؟ پاسخ گفتم من اطلاعی ندارم دانشم در حوزه پولی و مالی است. سئوال بعدی پرسیدند، کفن مرده چند تکه است؟ گفتم از مسائل شرعی مربوط به مردگان آگاهی ندارم. خلاصه در گزینش رد شدم و حالا راننده تاکسی شدم». این رفتارها وقتی برای افراد مختلف اتفاق می افتد جمع می شود و جایی بیرون می زند.
غفاری گفت: مسئولان باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. برخی ائمه جمعه مطالبی را بیان می کنند که درست نیست. مثلا آیت‌الله جنتی در نمازجمعه گفت «اگر سه وعده نتوانستیم غذا بخوریم دو وعده یا یک وعده غذا بخوریم!»؛ مگر ما انقلاب کردیم که 2 وعده غذا بخوریم، خیر ما انقلاب کردیم 3 وعده غذا بخوریم، یک وعده غذا هم در یخچال مان باشد! یا امام جمعه مشهد گفته است «مردم اشکنه بخورند» مگر الان دوره اشکنه خوری است؟ به یک جوان که تحصیلات عالیه دانشگاهی دارد نمی توان گفت «برو اشکنه بخور». این راهپیمایی‌های اعتراضی اخیر زخمی بود که سر باز کرد و نشان داد راهی که می رویم درست نیست. بنابراین نباید در تحلیل وقایع اخیر به بیراهه رفت.
عضو مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی دشمن دارد و دشمنان هرجا ساز ناکوکی را ببینند، طمع می کنند تا به فضا دامن بزنند. اما اگر مسئولان درست عمل کنند دشمنان خفه می شوند. حتی اگر شعار بدهند و تلاش هم بکنند نتیجه نمی گیرند. بنابراین اگر مسئولان مشکلات اقتصادی مثل بیکاری را درست حل کنند، مطمئنا دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.
مسئولان بخوریم انقلاب مشکلات غفاری بنابراین داخلی اقتصادی اشکنه افزود کردیم مبارزه عوامل تحلیل خارجی اشاره دشمنان مسائل سرمایه بیکاری راننده ندارم گزینش ندارد تاکسی پرسیدند اعتراضی جامعه بزنند گیرند نتیجه استبداد استعمار مربوط وقایع اینکه بیگانه