برگزیده ها

مازندمجلس: در پی اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه اقلیم کردستان در خصوص ناآرامی‌های کشورمان، مقامات اربیل خواهان ارائه شواهد و مستندات مورد اشاره وی شدند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از کردستان24، مقامات اقلیم کردستان عراق روز گذشته طی دیدار با معاون سرکنسول‌گری ایران در اربیل، با اشاره به نگرانی‌های اربیل درباره «اتهامات بی‌اساسی»‌ که براساس آن مقامات اقلیم در پشت صحنه ناآرامی‌های ایران است، از تهران خواست شواهد و مستندات آن را ارائه کند.
فلاح مصطفی، مسئول بخش روابط خارجی اقلیم کردستان در دیدار با سیامک برهانی، معاون سرکنسول ایران در اربیل به صورت رسمی نگرانی‌های اقلیم کردستان درباره اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به این دیپلمات ایرانی منتقل کرد؛ محسن رضایی روز گذشته در اظهاراتی مقامات اقلیم را به نقش‌آفرینی در ناآرامی‌های ایران متهم کرد.
فلاح مصطفی بیان کرد که سخنان رضایی «برخلاف قوانین بین‌الملل و روابط دوجانبه است زیرا اتهاماتی بی‌اساس هستند، و این اولین مرتبه نیست که چنین اتهامات بی‌اساسی توسط مقامات ارشد ایرانی (علیه اقلیم کردستان) مطرح می‌شود».
طبق گزارش دفتر مطبوعاتی بخش روابط خارجی اقلیم، فلاح مصطفی از دیپلمات ایرانی خواست «تا اگر شواهدی وجود دارد آن‌را نشان دهند».
مسئول روابط خارجی اقلیم کردستان تأکید کرد که چنین اظهاراتی «مناسب نیستند» و می‌توانند به پیوندهای بین ایران و اقلیم کردستان آسیب بزند؛ وی افزود که اقلیم کردستان به توسعه روابط دوستانه با تمامی کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی امید دارد.
در این دیدار، سیامک برهانی، معاون سرکنسول تهران در اربیل به طرف کردستانی گفت که نگرانی‌های اقلیم را به مقامات ایرانی منتقل خواهد کرد.
این دیپلمات ایرانی افزود که هم تهران و اربیل بر حفط روابط در بالاترین سطح توافق کرده و اینکه بین اقلیم کردستان و ایران در خصوص وضعیت جاری «درک متقابلی»‌ وجود دارد.
ایران اقلیم کردستان روابط اربیل ایرانی مقامات رضایی درباره خارجی مصطفی دیپلمات تهران دیدار اتهامات نگرانی‌های معاون سرکنسول اظهاراتی افزود برهانی منتقل ناآرامی‌های گذشته گزارش بی‌اساسی اظهارات مسئول خواست سیامک